Uus välklaadimistehnoloogia võimaldab elektribussi akud laadida 15-sekundiga ajal, kui buss seisab peatuses.
Energeetika- ja automaatikatehnoloogiakontsern ABB Grupp töötas uue välklaadimistehnoloogia välja koostöös Genfi ühistranspordiettevõtte TGP, tööstuse- ja tehnoloogiaarendamisameti OPI ja Genfi energeetika-kommunaalettevõttega SIG elektribussi TOSA pilootprojekti raames. Tõuke uudse laadimistehnoloogia väljatöötamiseks andis uut tüüpi bussi arendamine, mis võtab peale kuni 135 reisijat. Bussi akusid saab laadida kindlates peatustes automaatse välklaadimismeetodiga 15 sekundi jooksul, samaaegselt reisijate väljumise ja sisenemisega. Pilootprojekti marsruudiks valiti vahemaa Genfi lennujaamast rahvusvahelise Palexpo messikeskuseni.
„Välklaadimise abil on võimalik uue põlvkonna elektribussivõrk välja ehitada õhuelektriliine kasutamata,“ ütles ABB Grupi tehnoloogiajuht Claes Rytoft.
Laadimisaeg on nii kiire, et ei mõjuta bussi sõidugraafikut. Süsteem kasutab laserjuhitavat liikuvat õlga, mis ühendab laadimise ajaks peatuse katuses oleva laadija bussi elektrisüsteemiga.
Välklaadimise tehnoloogia ja seadmed töötas välja ABB ja see on optimeeritud tiheda liiklusega piirkondadele, kus tipptundidel sõidab bussiga suur hulk reisijaid. Bussi akusid saab laadida 15 sekundi jooksul 400-kilovatise võimsusega. Bussiliini lõpp-peatuses on ette nähtud laadimine 3-4 minuti jooksul, mis võimaldab akud lõpuni täis laadida. Tänu uuenduslikule elektrilisele juhtimissüsteemile kasutatakse ära ka sõiduki pidurdusenergia, nii bussi kui selle kõrvalteenuste, näiteks sisevalgustuse tööshoidmiseks.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.