Eesti DHL Expressi äriüksust asus juhtima Kristina Laaneots, kes Äripäeva infolehele Transport ja Logistika intervjuud andes ütles, et DHLi Expressi äriüksus peab kasvama kiiremini ja rohkem kui turg.
Milline on DHLi struktuur? Millise osa moodustab DHList Expressi äriüksus?DHL Estonia ASi alla kuulub kolm divisjoni: DHL Express (lennu-ja maanteekulleri teenused), DHL Freight (maanteetranspordi ekspedeerimise ja tarneahela juhtimise teenused) ning DHL Global Forwarding (lennu- ja meretranspordi ekspedeerimise teenused).
Kui suur on DHLi Express äriüksuse teenuste maht kogu DHLi käibest?
2011. aasta majandusaruande andmete järgi moodustas DHL Expressi äriüksuse netokäive 5,5 miljonit eurot ning DHL Freight ja DHL Global Forwarding äriüksuste netokäive 38,8 miljonit eurot ehk siis Expressi äriüksuse käive moodustas 2011. aastal ca 12% DHL Estonia ASi käivest. Siinkohal tasub mainida, et tegemist on kolmes erinevas valdkonnas tegutseva äriüksusega, seega turuosa hindamise osas tasub võrrelda käibe suurust samas valdkonnas tegutsevate firmadega.
Miks juhiti seni Expressi äriüksuse Läti ja Leeduga ühiselt ja miks osutus nüüd vajalikuks Eesti üksuse iseseisvumine?Senini Läti ja Leeduga ühes Baltimaade juhtimisgrupis olnud DHL Expressi äriüksus Eestis sai alates käesolevast aastast eraldiseisvaks ning muudatus toimus vastavalt DHL Expressi globaalsele strateegiale “Think globally, act locally”. Strateegia eesmärk on säilitada turule võimalikult lähedalseisev positsioon, mis tähendab, et olles rahvusvaheline ettevõtte ning tegutsedes globaalses keskkonnas, on DHL Expressi jaoks kohalik kompetents väga oluline. Kohaliku turu hea tundmine ning kiire reageerimine sellel toimuvale toimib kõige paremini siis, kui kohaliku äriüksuse juhtkond on kohalike juurtega. Selline lähenemine on DHLile toonud edu.
Kui DHL on võtnud kasutusele uue turule maksimaalselt lähedalseisva strateegia, siis miks jäeti praegu ikkagi Läti ja Leedu üksused ühise juhtimise alla?Läti ja Leedu jäävad veel ühise juhtimise alla, kuna muudatused võtavad aega. Strateegia elluviimine on protsess, see toimub etapiviisiliselt ning kõik struktuurimuudatused toimuvad plaanipäraselt.
Kuidas peab DHLi Expressi äriüksus Eestis edasi arenema?Meie eesmärk on pakkuda oma töötajatele suurepärast töökeskkonda ning klientidele ootusepärasest paremat klienditeeninduskogemust kõikides teenuseid puudutavates aspektides. Muudatused toimuvad sammhaaval, kõikide töötajate isikliku panuse kaudu. Lihtsustame teenuste kasutamist. Selleks, et olla tulemusega rahul ja kasutada ära meie võrgustiku võimsust, peame kasvama turust kiiremini.
Kui palju kasvab turg teie arvates 2013. aastal ja kui palju tahab kasvada Expressi äriüksus?DPDHL on börsiettevõte ning spekulatsioonide vältimiseks hoiduksime turuosa hindamise osas konkreetsete numbrite väljaütlemisest, kuid kindlasti on meil plaanis turuosa kasvatada.
Kristina Laaneots
Ametikäik1990-1992 Mainor Bonnier Publications (praegune AS Äripäev) sekretär1992-1999 lastega kodus1999 DHLi klienditeenindaja2000 - 2003 DHLi müügiesindaja2003-2005 DHLi müügiosakonna juht2005 - 2008 DHLi Balti riikide turundustegevuse koordineerimine2008-2012 DHLi Balti riikide müügi- ja turundustegevuse ning klienditeeninduse juhtimine2012 - ... DHL Estonia ASi juhatuse liige2013 - ... DHL Expressi äriüksuse tegevjuht Eestis
Seotud lood
Seni Läti ja Leeduga ühes juhtimisgrupis olnud DHL Expressi äriüksus Eestis saab käesolevast aastast iseseisvaks ning seda hakkab juhtima senine DHLi Baltimaade müügi- ja turundusdirketor Kristina Laaneots.
Eesti ettevõtlusmaastikul on viimastel aastatel ilmnenud murettekitav trend: maksuvõlgade ja pankrottide arv kasvab märgatavalt. Statistika näitab, et maksuvõlglaste arv on viimase kolme aastaga suurenenud 35% ning pankrotis ettevõtete arv koguni 48%. Sellises olukorras on oluline, et ettevõtted saaksid oma võlanõuded kiiremini ja efektiivsemalt lahendatud. Siin tulebki appi Infopanga võlaregister, mis pakub innovatiivset ja praktilist lahendust võlgnikega tegelemiseks.