Autor: Tanel Raig • 4. veebruar 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Suurim osa investeeringutest läheb tänavu rongide ostmiseks

Riigi transpordiinvesteeringud ulatauvad sellel aastal 180 miljoni euroni, millest suurima osa võtab uue raudteeveeremi soetamine.

Võrreldes eelmise aastaga plaanitakse majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) andmetel tänavu transpordi infrastruktuuri arendamise meetme raames välja maksta 17% enam raha kui eelmisel aastal (153,7 mln eurot). Suurim osa, ehk 49 miljonit eurot läheb tänavu uute rongide eest maksmiseks.

Regionaalprojektide raames läheb kokku investeeringuteks ca 12 miljonit eurot, millest suurim investeering on uute laevade ostmine väikesaartega ühenduse pidamiseks - kokku ligi 10 miljonit eurot. Raha saavad ka väikesadamad ja väiksemad lennuväljad nagu Kärdla, Kuressaare, Tartu, Ruhnu.

Suuremad investeeringud on ka Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa põhimaantee Aruvalla-Kose teelõigu ja Mäo möödasõidu projekteerimine ja ehitus (30,4 mln eurot), Ülemiste liiklussõlme rekonstrueerimine Tallinnas (ligi 29 mln eurot), Tallinn – Keila – Paldiski ja Keila – Riisipere raudtee rekonstrueerimine (11,8 mln eurot), elektrifitseeritud raudteeliinide kontaktvõrgu rekonstrueerimine (7,4 mln eurot), Valgejõe-Rõmeda teelõigu ehitus ja remont (6,5 mln eurot), Tallinna ringtee Väo–Saue teelõigu ehitus (5,7 mln eurot).

MKMi pressiesindaja Rasmus Ruuda lisas, et investeeringutest võib veel välja tuua ka Tartu läänepoolse ümbersõidu ja Tartu linna idapoolse ringtee, millede lepingud sõlmiti küll juba aastatel 2011 ja 2012, aga tööd on käimas ning need jätkuvad veel ka 2014. ja 2015. aastal. 2013. aastal on planeeritud välja maksta (välisvahendid ja omafinantseering kokku) läänepoolse ümbersõidu projekti raames 10,7 mln eurot ning idapoolse ringtee projekti raames 7,6 mln eurot.

Ruuda väitel otsustatakse edasine riigi fookus transpordisektorisse tehtavates investeeringutes selle aasta jooksul, kui valitsus kinnitab transpordi arengukava 2014-2020. Kuid tema sõnul on lennujaamad ja raudtee saanud eelmisel perioodil päris palju raha, mistõttu läheb nüüd pearõhk ilmselt maanteedele, kuid ka Rail Balticale. Maanteedest on olulisemad projektid kindlasti Tallinna ringtee ja Tallinn-Tartu maantee.

Riigi ja riigile kuuluvate transpordisektori ettevõtete ja suuremate erasektori transpordifirmade tänavuse aastastest investeeringutest loe lähemalt veebruaris ilmuvast Äripäeva infolehest Transport ja Logistika.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077