Autor: Tanel Raig • 21. detsember 2012
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Fotod: Jäälõhkuja Botnica saabus Tallinna

Neljapäeval jõudis kodusadamasse Tallinna Sadama soetatud multifunktsionaalne jäälõhkuja MSV Botnica, mille navigeerimisperiood Soome lahel algab 2. jaanuaril.

MSV Botnica alustab jäämurdetöid 2. jaanuaril. Vastavalt Veeteede Ametiga sõlmitud teenuslepingule kestab tänavune navigatsiooniperiood 20. aprillini. Tänavu oktoobris 50 miljoni euro eest hangitud MSV Botnica hakkab Soome lahes jääd murdma kuni aastani 2022, tulevatel talvedel on navigatsiooniperiood 20. detsembrist kuni 20. arillini.

“Kuna MSV Botnica on mitmeotstarbeline jäälõhkuja, saame seda suvisel navigatsiooniperioodil välja prahtida näiteks ehitustöödeks naftapuurtornide juures ja seda väga rasketes oludes,” märkis ASi Tallinna Sadam juhatuse liige Allan Kiil.

Eesti senine jäälõhkuja Tarmo on juba sisuliselt amortiseerunud, mistõttu Eesti riik otsustas oma strateegilistest huvidest lähtuvalt soetada jäälõhkuja sajaprotsendiliselt riigile kuuluva ASi Tallinna Sadam poolt. MSV Botnica hakkab laevasid ja laevakaravane abistama peamiselt Muuga, Tallinna lahe, Kopli lahe, Paldiski lahe, Kunda ning Sillamäe sadamatesse sisenemisel ja väljumisel.Eestisse saabus MSV Botnica Aadria mere rannikult Ravennast, kus alus teostas suvisel navigatsiooniperioodil veealuseid ehitustöid. MSV Botnica läbis teel Tallinna ligikaudu 4300 meremiili.

MSV Botnica on Soomes Raumas asuva Aker Finnyardi laevatehases 1998. aastal valminud mitmeotstarbeline jäälõhkuja. Läänemere oludes tugevaimat vajalikku ehk ICE-10 jääklassi kandva aluse pikkus on 97,3 ja laius 24,3 meetrit. Vabas vees on MSV Botnica maksimumkiirus 16,5 sõlme, kuni 80-sentimeetrises jääs suudab laev liikuda kiirusega kuni kaheksa sõlme. Maksimaalne jää paksus, mida MSV Botnica suudab ühtlasel kiirusel läbida, on 1,2 meetrit. ??

Eesti seni ainus jäämurdja Tarmo valmis 1963. aastal. 2010./2011. aastal kasutati jäämurdetöödel lisaks Soome puksiirlaeva „Zeus“ ja 2011./2012. aastal muude sobivate jäälõhkujate puudumisel Norra reederile kuuluvat mitmeotstarbelist laeva „Vidar Viking“.

Pärnu lahel on alates 2006. aastast jääd murdnud Veeteede Ameti mitmeotstarbeline poilaev „EVA 316“, mis alustas tänavusi jäämurdetöid selle nädala kolmapäeval.

Jäälõhkuja Botnica saabumas Tallinna.
Foto: Tallinna Sadam
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077