• 21.12.12, 11:52
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Fotod: Jäälõhkuja Botnica saabus Tallinna

Neljapäeval jõudis kodusadamasse Tallinna Sadama soetatud multifunktsionaalne jäälõhkuja MSV Botnica, mille navigeerimisperiood Soome lahel algab 2. jaanuaril.
MSV Botnica alustab jäämurdetöid 2. jaanuaril. Vastavalt Veeteede Ametiga sõlmitud teenuslepingule kestab tänavune navigatsiooniperiood 20. aprillini. Tänavu oktoobris 50 miljoni euro eest hangitud MSV Botnica hakkab Soome lahes jääd murdma kuni aastani 2022, tulevatel talvedel on navigatsiooniperiood 20. detsembrist kuni 20. arillini.
“Kuna MSV Botnica on mitmeotstarbeline jäälõhkuja, saame seda suvisel navigatsiooniperioodil välja prahtida näiteks ehitustöödeks naftapuurtornide juures ja seda väga rasketes oludes,” märkis ASi Tallinna Sadam juhatuse liige Allan Kiil.
Eesti senine jäälõhkuja Tarmo on juba sisuliselt amortiseerunud, mistõttu Eesti riik otsustas oma strateegilistest huvidest lähtuvalt soetada jäälõhkuja sajaprotsendiliselt riigile kuuluva ASi Tallinna Sadam poolt. MSV Botnica hakkab laevasid ja laevakaravane abistama peamiselt Muuga, Tallinna lahe, Kopli lahe, Paldiski lahe, Kunda ning Sillamäe sadamatesse sisenemisel ja väljumisel.Eestisse saabus MSV Botnica Aadria mere rannikult Ravennast, kus alus teostas suvisel navigatsiooniperioodil veealuseid ehitustöid. MSV Botnica läbis teel Tallinna ligikaudu 4300 meremiili.
MSV Botnica on Soomes Raumas asuva Aker Finnyardi laevatehases 1998. aastal valminud mitmeotstarbeline jäälõhkuja. Läänemere oludes tugevaimat vajalikku ehk ICE-10 jääklassi kandva aluse pikkus on 97,3 ja laius 24,3 meetrit. Vabas vees on MSV Botnica maksimumkiirus 16,5 sõlme, kuni 80-sentimeetrises jääs suudab laev liikuda kiirusega kuni kaheksa sõlme. Maksimaalne jää paksus, mida MSV Botnica suudab ühtlasel kiirusel läbida, on 1,2 meetrit. ??
Eesti seni ainus jäämurdja Tarmo valmis 1963. aastal. 2010./2011. aastal kasutati jäämurdetöödel lisaks Soome puksiirlaeva „Zeus“ ja 2011./2012. aastal muude sobivate jäälõhkujate puudumisel Norra reederile kuuluvat mitmeotstarbelist laeva „Vidar Viking“.
Pärnu lahel on alates 2006. aastast jääd murdnud Veeteede Ameti mitmeotstarbeline poilaev „EVA 316“, mis alustas tänavusi jäämurdetöid selle nädala kolmapäeval.
Jäälõhkuja Botnica saabumas Tallinna.
12 fotot
  • Jäälõhkuja Botnica saabumas Tallinna.
  • Foto: Tallinna Sadam

Seotud lood

Uudised
  • 28.01.13, 11:51
Jäämurdja Botnica saadeti Sillamäele laeva päästma
Soome lahe jääolude kiire halvenemine sundis Veeteede Ametit pühapäeva ennelõunal saatma  multifunktsionaalse jäämurdja Botnica kiirkorras Sillamäe lähistele, kus oli jäässe kinni jäänud tanker Listraum.
Uudised
  • 29.11.12, 14:55
Tallinna Sadam sai 50miljonilise jäämurdja
Teisipäeval allkirjastasid ASi Tallinna Sadam juhatuse liige Allan Kiil ja Arctia Shipping Ltd president Tero Vauraste jäälõhkuja MSV Botnica omandiõiguse ülemineku akti.
Uudised
  • 04.10.12, 10:57
Tallinna Sadam ostab jäämurdja
Tallinna Sadam kuulutas välja vähempakkumise, et soetada kuni 50 miljonit eurot maksev jäämurdja.
Uudised
  • 24.10.12, 14:11
Tallinna Sadam võitis jäämurdmise suurhanke
Veeteede amet sõlmis jäämurdeteenuse lepingu Tallinna Sadamaga, seejuures saab lisajäämurdja prahtimise kulu olema varasemast  suurem.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele