Fotod: Jäälõhkuja Botnica saabus Tallinna

Neljapäeval jõudis kodusadamasse Tallinna Sadama soetatud multifunktsionaalne jäälõhkuja MSV Botnica, mille navigeerimisperiood Soome lahel algab 2. jaanuaril.

MSV Botnica alustab jäämurdetöid 2. jaanuaril. Vastavalt Veeteede Ametiga sõlmitud teenuslepingule kestab tänavune navigatsiooniperiood 20. aprillini. Tänavu oktoobris 50 miljoni euro eest hangitud MSV Botnica hakkab Soome lahes jääd murdma kuni aastani 2022, tulevatel talvedel on navigatsiooniperiood 20. detsembrist kuni 20. arillini.

“Kuna MSV Botnica on mitmeotstarbeline jäälõhkuja, saame seda suvisel navigatsiooniperioodil välja prahtida näiteks ehitustöödeks naftapuurtornide juures ja seda väga rasketes oludes,” märkis ASi Tallinna Sadam juhatuse liige Allan Kiil.
Eesti senine jäälõhkuja Tarmo on juba sisuliselt amortiseerunud, mistõttu Eesti riik otsustas oma strateegilistest huvidest lähtuvalt soetada jäälõhkuja sajaprotsendiliselt riigile kuuluva ASi Tallinna Sadam poolt. MSV Botnica hakkab laevasid ja laevakaravane abistama peamiselt Muuga, Tallinna lahe, Kopli lahe, Paldiski lahe, Kunda ning Sillamäe sadamatesse sisenemisel ja väljumisel.
Eestisse saabus MSV Botnica Aadria mere rannikult Ravennast, kus alus teostas suvisel navigatsiooniperioodil veealuseid ehitustöid. MSV Botnica läbis teel Tallinna ligikaudu 4300 meremiili.

MSV Botnica on Soomes Raumas asuva Aker Finnyardi laevatehases 1998. aastal valminud mitmeotstarbeline jäälõhkuja. Läänemere oludes tugevaimat vajalikku ehk ICE-10 jääklassi kandva aluse pikkus on 97,3 ja laius 24,3 meetrit. Vabas vees on MSV Botnica maksimumkiirus 16,5 sõlme, kuni 80-sentimeetrises jääs suudab laev liikuda kiirusega kuni kaheksa sõlme. Maksimaalne jää paksus, mida MSV Botnica suudab ühtlasel kiirusel läbida, on 1,2 meetrit. ??

Eesti seni ainus jäämurdja Tarmo valmis 1963. aastal. 2010./2011. aastal kasutati jäämurdetöödel lisaks Soome puksiirlaeva „Zeus“ ja 2011./2012. aastal muude sobivate jäälõhkujate puudumisel Norra reederile kuuluvat mitmeotstarbelist laeva „Vidar Viking“.

Pärnu lahel on alates 2006. aastast jääd murdnud Veeteede Ameti mitmeotstarbeline poilaev „EVA 316“, mis alustas tänavusi jäämurdetöid selle nädala kolmapäeval.

Galerii

Osale arutelus

  • Tanel Raig

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0.1393552
Brasiilia reaal BRL 4,18 0.0718288
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0153413
Filipiinide peeso PHP 59,10 0.1287568
Hiina jüaan CNY 7,64 0.0706954
Hongkongi dollar HKD 8,86 0.0700003
Horvaatia kuna HRK 7,41 0.0621504
Iisraeli seekel ILS 4,09 0.181226
India ruupia INR 80,70 0.2596531
Indoneesia ruupia IDR 15941,48 -0.1060257
Islandi kroon ISK 134,13 0
Jaapani jeen JPY 124,90 0.1684177
Kanada dollar CAD 1,50 0.0535404
LAV rand ZAR 15,92 0.2626689
Lõuna-Korea vonn KRW 1272,19 0.1093799
Malaysia ringgit MYR 4,61 0.0694429
Mehhiko peeso MXN 21,73 0.101803
Norra kroon NOK 9,75 0.1057213
Poola slott PLN 4,33 0.0346628
Rootsi kroon SEK 10,47 0.0114673
Rumeenia leu RON 4,74 0.0781696
Singapuri dollar SGD 1,53 0.0195963
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.0114233
Šveitsi frank CHF 1,13 0.0440839
Taani kroon DKK 7,46 0.012065
Tai baht THB 35,31 0.0708617
Tšehhi kroon CZK 25,67 0.159975
Türgi liir TRY 6,00 0.8523444
Ukraina grivna UAH 30,74 0.1149684
Ungari forint HUF 317,87 0.0755596
USA dollar USD 1,13 0.0177101
Uus-Meremaa dollar NZD 1,65 0.115621
Valgevene rubla BYN 2,44 -0.2170086
Vene rubla RUB 74,87 0.1278548

Valdkonna töökuulutused