Soome lahe jääolude kiire halvenemine sundis Veeteede Ametit pühapäeva ennelõunal saatma multifunktsionaalse jäämurdja Botnica kiirkorras Sillamäe lähistele, kus oli jäässe kinni jäänud tanker Listraum.
AS Tallinna Sadam jäämurdja Botnica projektijuht Ülo Eero ütles, et Tallinna Sadama ja Veeteede Ameti vahel sõlmitud lepingu järgi on on jäämurdjale Botnica antud jäämurdele minekuks nädalane ettehoiatamise aeg. „Kuid laeva meeskond suutis laeva jäämurdeks valmis seada vaid mõne tunniga. See näitab valmidust tegutseda vajadusel ka ekstreemsemates tingimustes,“ lausus Eero.
Kuni uute jäämurdetööde teostamise vajaduseni tegeleb jäämurdja Botnica Veeteede Ameti ülesandel jääseirega Eesti põhjaranniku vetes.
Tallinna Sadam soetas multifunktsionaalse jäämurdja Botnica 2012. aasta oktoobris tulenevalt Eesti riigi strateegilisest huvist tagada jäämurdeperioodil ligipääs Soome lahes asuvatesse Eesti sadamatesse. Aluse ostuhind oli 50 miljonit eurot. Veeteede Ametiga sõlmitud teenuslepingu kohaselt kestab tänavune navigatsiooniperiood 2. jaanuarist kuni 20. aprillini. Botnica murrab Soome lahes jääd kuni aastani 2022. Tulevastel talvedel on navigatsiooniperiood 20. detsembrist kuni 20. aprillini.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Neljapäeval jõudis kodusadamasse Tallinna Sadama soetatud multifunktsionaalne jäälõhkuja MSV Botnica, mille navigeerimisperiood Soome lahel algab 2. jaanuaril.
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.