Estonian Airi juht Jan Palmér ei osanud täpsustada, kui kauaks riigilt saadud laenust jagub või millal on tarvis uut rahasüsti. Hea stsenaariumi korral ei vaja ettevõte seda üldse.
Palmér ei tea, kui pikaks perioodiks 8,3 miljonist eurost laenurahast jagub ja kas ettevõte vajab rohkem raha. „Proovime teostada restruktureerimisplaani. Kui kõik läheb korda, siis me ei vaja rohkem raha. Aga vähemalt sellest jagub selle ajani, mil teame, milline tulevik Estonian Airi ees ootab,“ kinnitas Palmér.
Plaani teostamine võtab Palméri sõnul aega, „See, mida proovin praegu teha, on numbrid korda saada. Sellega seoses peame kahjuks vähendama töötajaid, lennukeid, keskenduma mõnele augule. Ettevõte on kaotanud palju raha. Laenu vajasime, et edasi töötada, teostada kulude vähendamisplaani,“ märkis Palmér
Täpne number selgus eilsel Estonian Airi nõukogu koosolekul. Palméri sõnul oli ministeerium numbriga päri.
„Nõustusime, et see on relevantne number, et viia läbi restruktureerimisplaan,“ sõnas Palmér. Ta usub, et sellest piisab, et rahvuslik lennufirma saaks edasi töötada.
Seotud lood
Valitsus otsustas täna, et maksab Estonian Airile laenu osadena, millest esimene on 793 000 eurot.
Valitsus otsustas tänasel istungil eraldada omandireformi reservfondi vahenditest aktsiaseltsile Estonian Air laenuna 8 300 000 eurot, et tagada lennuühendused Eestile olulistesse sõlmpunktidesse.
Estonian Airi nõukogu esimees Erkki Raasuke ütles, et laen, mida riik EAle annab, on esimene samm käimas olevast restruktureerimisest ja rekapitaliseerimisest.
Auto soetamisel või liisimisel on lihtne takerduda ühte numbrisse – ostuhinda. Ent tegelik kulu ei piirdu kaugeltki sellega, mida näed esmasel arvel. Kütus, hooldused, kindlustus, rehvid, väärtuse langus, maksud ja järelturu atraktiivsus loovad kogumõju, mis avaldab ettevõtte rahavoole märkimisväärset mõju. Just seetõttu on oluline hinnata sõiduki omamise kogukulu ehk „Full Cost of Ownership“ (FCO)– tervikpilti, mis kajastab kogu elutsükli kulusid.