Nädalavahetusel avati liiklusele Tartu läänepoolse ümbersõidu koosseisu kuuluva Postimaja liiklussõlme maanteeviadukt. Tänu uue viadukti valmimisele ei pea autojuhid enam kasutama ümbersõidumarsruuti.
Variku viaduktist Tõrvandi raudteeülesõidukohani saab nüüd sõita mööda uuenduskuuri läbinud Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa maantee lõiku. Uue viadukti ehitustööde tõttu oli Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa maantee kilomeetritel 187,35-189,12 suletud ligi kaks kuud. Selle aja jooksul võeti maantee 1,8 kilomeetrisel lõigul üles vana teetrass, õgvendati ligi 90 kraadist kurvi, ehitati uued alused, ühendati uue tee muldkehad olemasoleva teetrassiga ning paigaldati teelõigule kaks alumist asfaltkatte kihti.
Et Postimaja liiklussõlme kaudu hakkab toimuma liiklus Tartusse ja Tartust välja, viiakse ristmikud eritasandiliseks. Kui valminud ligi 50 meetri pikkusel ja 22 meetri laiusel viaduktil sõidavad Tallinna-Võru suunal liikuvad sõidukid, siis ühendus linnaga hakkab toimima viadukti alt. Läbimurret viadukti alt hakatakse välja ehitama järgmisel aastal.
Uuel viaduktil saab Võru poole sõitvatele autojuhtidele olema kaks ja Võru poolt tulijatele üks sõidurada. Esialgu avati siiski üks sõidurada mõlemas suunas, kiirusepiirang on avatud teelõigul praegu 50 km/h.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Lisaks on Postimaja liiklussõlmes käimas teisegi eritasandilise riste ehitus – paralleelselt uue viaduktiga rajatakse ka raudteeviadukti, millel hakkab kulgema Tartu-Petseri raudteeliiklus. Sõiduautod hakkavad sõitma selle viadukti all.
Postimaja liiklussõlm on Tartu läänepoolse ümbersõidu IV ehitusala. 2014. aasta veebruariks valmiv liiklussõlm ühendab Tartu läänepoolset ümbersõitu Tartu idaringteega ning läheb maksma ligi 19,4 miljonit eurot.
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.