Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsioon (ERAA) vaidlustab ametühinguga sõlmitud üldtöökokkuleppe, mille vedajate poolt allkirjastas konkureeriv Autoettevõtete Liit.
Autoettevõtete Liidu (AL) ning Eesti Transpordi- ja Teetöötajate Ametiühingu vahel sõlmitud riigisisese veoseveo üldtöökokkuleppe reguleerib töö- ja puhkeaja ning töö tasustamise tingimusi. Kokkulepe laieneb kõigile riigisisese veoseveoga tegelevatele ettevõtetele. ERAA volikogu otsustas pöörduda sotsiaalministeeriumi poole, et takistada kokkuleppe laienemist kõigile vedajatele. „See on eriline jama. Me oleme kogu aeg olnud lepingu laiendamise vastu,” teatas ERAA peasekretär Toivo Kuldkepp. Tema kinnitusel moodustab ALi liikmeskond alla 1% Eesti veofirmadest. Nende sõlmitud lepingut laiendatakse aga kõigile, kellel on üle 3,5 tonnised veoautod. See tähendab, et lepingu alla jäävad ka näiteks Eesti Post, autosid omavad ehitusfirmad jne, loetles Kuldkepp. Ta nentis, et ei saa aru, kuidas saab olla võimalik, et nii väikse huvigrupi sõlmitud lepingut laiendatakse kõigile teistele.
Kurioosne on Kuldkepi sõnul, et leping ei laiene ümarpuiduvedajatale, kelle hulgas ei olevat ametühingu liikmeid. Samas on lepingu allkirjastanud ALi liikmetest 2/3 ümarpuiduvedajad.
Kuldkepp ütles, et ERAA ei ole üldse kollektiivlepingust huvitatud, ega soovi osaleda ka mingitel läbirääkimistel, sest ERAA liikmete hulgas ei ole samuti ametühingu liikmeid. „See leping on üldse ajast ja arust, mujal Euroopas selliseid lepinguid ei sõlmita,” teadis Kuldkepp.
Kuldkepi kinnitusel on ta andnud juristidele ülesande pöörduda lepingu laienemise tühistamiseks majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi, sotsiaalministeeriumi ja Eesti Tööandjate Keskliidu poole.
Seotud lood
Autoettevõtete Liidu (AL) juhi Villem Tori sõnul on rahvusvahelised vedajad hoidunud üldtöökokkuleppele sisuliste ettepanekute esitamisest.
Eesti Transpordi- ja Teetöötajate Ametühingu (ETTA) juht Peep Peterson peab vigaseks ja kohalikke seadusi eiravaks Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) avaldust vaidlustada ametiühingu kollektiivleping autovedajatega.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.