EVR Cargo nõukogu valis eile ettevõtte juhatuse esimeheks avalikul konkursil parimaks hinnatud Ahto Altjõe.
Augustis ei jõudnud nõukogu avaliku konkursi tulemusel sõelale jäänud kandidaatide osas otsuseni ja seepärast kaasati personaliotsingufirma abil sihtotsingu meetodil täiendavaid kandidaate, ütles nõukogu esimees Viljar Arakas.
„Sihtotsing õigustas ennast ja leidsime tugevaid kandidaate, kuid lõpuks pidime valiku tegema ja otsus langes ka esialgsel avalikul konkursil tugevaimaks hinnatud Ahto Altjõe kasuks,“ ütles Arakas. Ta lisas, et nõukogu valis lõppvoorus kolme kandidaadi vahel.
Altjõe on varem töötanud AS Reval Auto juhatuse esimehena, olnud 2000-2001 Eesti Raudtee veeremiteenustuse direktor, seejärel AS Tallinna Olümpiapurjespordikeskuse juhatuse esimees, 2006-2008 Arco Vara AS juhatuse liige ja ehitusdivijoni juht ning hiljem töötanud erinevatel juhtivatel positsioonidel ehituskontserni Nordecon ettevõtetes. Ta on õppinud Tallinna Pedagoogikaülikoolis ja täiendanud end Estonian Business School’is ärijuhtimise alal.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Altjõe töötas koos Viljar Arakasega Arco Varas, Altjõe ehitusdivisjoni direktorina ning Arakas juhina.
Altjõe miinuseks pidas Eesti Ekspress tänavu augustis aastatagust äritehingut, mis puudutas Ukrainas valmistatud vedurite ostmist vahetult enne Eesti Raudtee erastamist. Tehing käis offshore-kompanii Intergate kaudu ja vedurite hinnad olid seal kahtlaselt kõrged. Veduriostu valmistas tookord ette Eesti Raudtee veeremiteenistuse direktoriks olnud Ahto Altjõe.
Eesti Raudtee tollases nõukogus kerkis korruptsioonikahtlus: kas vahendaja teenis priske summa? Ka raudtee hilisema eraomaniku BRSi esindajad pidasid veduriostu firmast suure summa väljakantimiseks. Eesti Raudtee eraomanikeks saades lõid jänkid juhtkonnas platsi puhtaks, kümmekonna päevapealt kinga saanu seas oli ka Altjõe.
Senine EVR Cargo juht Indrek Paal sai firma etteotsa tänavu jaanuaris, kui toonane pealik Jaanus Paas mitmesaja tuhande euro kaotsimineku tõttu ametist lahkus.
Altjõe alustab tööd EVR Cargo juhatuse esimehena 1. novembril.
Tänaseks Eesti Raudteest eraldunud tütarettevõtte AS EVR Cargo ülesandeks on raudteeveo-ettevõtjana kaubavedude teostamine klientidele ning vagunite ja vedurite rentimine. Käesoleva aasta 9 kuuga vedas ettevõte 14,15 miljonit tonni kaupa. Ettevõtte kooseisu kuulub ka veeremi remondi ja hooldusega tegelev Tapa Depoo ning mitmed veeremi tehnohooldepunktid üle Eesti.
Autor: aripaev. ee
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.