Venemaa transiiti ei ole jäänud vähemaks, vaid see on liikunud Ust-Luga sadamasse ja Lätti, teatas Sillamäe sadama omanik Tiit Vähi Äripäeva konverentsil Äriplaan 2013.
Vähi juhtis tähelepanu, et Eesti transiidi tippaeg oli 2007. aasta I kvartal. Tol ajal liikus läbi Eesti iga päev üle 40 rongipaari. Praegu liigub stabiilselt 12 rongi ööpäevas. „Neli korda on vähenenud Eesti transiit,“ nentis Vähi.
Samas ei ole Vähi kinnitusel vähenenud Venemaalt tulev transiitkaup. See on läinud Ust-Luga sadamasse ja Lätti, kus on Venemaa transiit kasvanud, rääkis Vähi.
Seotud lood
Äripäeva konverentsil Äriplaan 2013 Sillamäe aadama järgmise aasta äriplaani tutvustades lubas sadama suuromanik Tiit Vähi, et konteinerterminal valmib Sillamäel järgise aasta alguses ning seejärel püütakse avada ka konteinerliinid Euroopasse.
Rahvusvahelise audiitorfirma PwC uuring tuvastas, et Eesti transiidikoridor on otseste konkurentidega võrreldes kujunenud kõige kallimaks koridoriks, mis mõjutab negatiivselt Eesti transiidikoridori konkurentsivõimet.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.