Äripäeva konverentsil Äriplaan 2013 Sillamäe aadama järgmise aasta äriplaani tutvustades lubas sadama suuromanik Tiit Vähi, et konteinerterminal valmib Sillamäel järgise aasta alguses ning seejärel püütakse avada ka konteinerliinid Euroopasse.
Vähi väitel on Sillamäel valmiv konteinerterminal mahult suurem kui palju räägitud Muuga sadama konteinerterminal. Kogu Sillamäe sadama võimsus on vahendada aastas 15 miljonit tonni kaupa. Praegu on sellest võimsusest kasutusel ligikaudu pool. Uue aasta alguses on valmimas konteinerterminal. Praegu üritab sadam avada laevaliini Ust-Luga sadamaga, järgmine aasta peavad Vähi kinnitusel sellele lisanduma konteinerlaevaliinid Euroopasse.
Vähi sõnul on Sillamäe sadama eesmärk muutuda aga kaubasadamast universaalsadamaks koos tööstuspiirkonnaga. Sillamäe sadam oleks Euroopa Liidu ja Venemaa transpordiahela lähim koostööpunkt, rääkis Vähi sadama visioonist.
Vähi kinnitusel on selle visiooni teostamiseks uute terminalide ehitamiseks piisavalt kaide pikkust. Kaide pikkus Sillamäe sadamas saab olma 3 kilomeetrit. Ettevalmistatud on 200-300 hektarit maad koos raudtee ja infrastruktuuridega. Olen kindel, et see ma saab kasutatud, ütles Vähi.
Seotud lood
Venemaa transiiti ei ole jäänud vähemaks, vaid see on liikunud Ust-Luga sadamasse ja Lätti, teatas Sillamäe sadama omanik Tiit Vähi Äripäeva konverentsil Äriplaan 2013.
Sillamäe Sadama turundusjuhi Andrei Birovi kinnitusel valmib sadamas konteinerterminal 1. juuliks, esimesed konteinerid hakkavad sadama kaudu liikuma sügisest.
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja vaadake Auto Bassadone Rocca keskuses ise järele. Lisaks leiate sealt alates jaanuarist teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.