Sügisest käivitab Tallinna linn e-piletisüsteemi, mis läheb maksma 4,5 miljonit eurot.
"Helsingi on arendanud oma e-piletit üle kümne aasta, arendab seda praegugi ning maksab selle eest 90 miljonit eurot. Meie hange kestab neli aastat ja see läheb maksma 4,5 miljonit," võrdles transpordiameti projektijuht Tiit Laiksoo. "Samas ei saa kusagil maailmas vajadusel kiiresti mobiiliga piletit osta nii, et see hakkab kohe ka kehtima," lisas ta.
21. septembrist saavad Tallinna ja Harjumaa ühistranspordis sõitjad kasutada uudset e-piletit, mis koosneb puutevaba kiibiga ühiskaardist ja sellele laetavast rahast. Kaart maksab kaks eurot. "See on pant, mille kaardi omanik saab tagasi, kui ta mingil põhjusel kaardist loobuda tahab," lausus abilinnapea Taavi Aas.
Süsteemi lülitatatakse 570 Tallinna ja 95 Harjumaa ühissõidukit, mis saavad must-kollased validaatorid, millele sõitja bussi sisenedes asetab hetkeks oma kaardi. Lisaks registreerib validaator kaardi puutevabalt kiibilt inimese sõidu.
ASi Ühendatud Piletid tegevjuhi Kristjan Konksu sõnul ei piirdu ühiskaardi kasutamise võimalused üksnes transpordiga: võimalik on osta pileteid muuseumidesse ja spordiasutustesse, kavas on rakendada süsteemi ka näiteks apteekides.
Seotud lood
Uue piletisüsteemi rakendumise tõttu lõpetatakse alates 1. jaanuarist 2013 kõigi paberkandjal sõidutalongide, tunnipiletite ja sõidukaartide kasutamine.
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja uurige lähimas Opeli esinduses ise järele. Lisaks leiate sealt teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.