• 21.08.12, 13:37
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinn käivitab e-pileti süsteemi

Sügisest käivitab Tallinna linn e-piletisüsteemi, mis läheb maksma 4,5 miljonit eurot.
"Helsingi on arendanud oma e-piletit üle kümne aasta, arendab seda praegugi ning maksab selle eest 90 miljonit eurot. Meie hange kestab neli aastat ja see läheb maksma 4,5 miljonit," võrdles transpordiameti projektijuht Tiit Laiksoo. "Samas ei saa kusagil maailmas vajadusel kiiresti mobiiliga piletit osta nii, et see hakkab kohe ka kehtima," lisas ta.
21. septembrist saavad Tallinna ja Harjumaa ühistranspordis sõitjad kasutada uudset e-piletit, mis koosneb puutevaba kiibiga ühiskaardist ja sellele laetavast rahast. Kaart maksab kaks eurot. "See on pant, mille kaardi omanik saab tagasi, kui ta mingil põhjusel kaardist loobuda tahab," lausus abilinnapea Taavi Aas.
Süsteemi lülitatatakse 570 Tallinna ja 95 Harjumaa ühissõidukit, mis saavad must-kollased validaatorid, millele sõitja bussi sisenedes asetab hetkeks oma kaardi. Lisaks registreerib validaator kaardi puutevabalt kiibilt inimese sõidu.

Artikkel jätkub pärast reklaami

ASi Ühendatud Piletid tegevjuhi Kristjan Konksu sõnul ei piirdu ühiskaardi kasutamise võimalused üksnes transpordiga: võimalik on osta pileteid muuseumidesse ja spordiasutustesse, kavas on rakendada süsteemi ka näiteks apteekides.

Seotud lood

Uudised
  • 28.11.12, 14:51
Tallinn lõpetab paberpiletite müügi
Uue piletisüsteemi rakendumise tõttu lõpetatakse alates 1. jaanuarist 2013 kõigi paberkandjal sõidutalongide, tunnipiletite ja sõidukaartide kasutamine.
  • ST
Sisuturundus
  • 19.05.25, 14:27
Liikluskindlustus töömasinatele: muudetud seadus nõuab ettevõtetelt suuremat tähelepanu
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele