CM: ERAA rajab kaugsõidujuhtidele puhkekohti

ERAA sisenes kinnisvaravaldkonda, soetades üle vabariigi  kinnistuid, kuhu on võimalik rajada pikamaa autojuhtidele parklaid.

„Kuusiku 10-hetkarilisel kinnistul on meil detailplaneering kehtestatud, kuid hetkel pole nii palju vabu vahendeid, et samaaegselt ehitada paljudes kohtades,“ möönas assotsiatsiooni peasekretär Toivo Kuldkepp.

Esmaseks prioriteediks on  Luhamaa piiripunkti lähistele 10-hektarilise parkla-autokeskuse ehitus. Plaan on rajada avar asfaldiga kaetud ja aiaga ümbritsetud parkla, kus on korralikud suured kaalud nii autode kogumassi kui ka iga telje koormuse kaalumiseks ning autojuhtidele söögi-, pesemis- ja puhkamisvõimalused. Tulevikus võib Eesti-Vene piirile, kus ERAA-l on kokku kolm kinnistut ehk ligi 30ha maad, ehitada kuivamaasadama, kus on võimalik hoida ja töödelda nii Eestist kui Lätist  Venemaale suunduvaid  konteinereid.

„Tulevikus võib Luhamaa piiripunkti läbilaskevõime jääda jalgu kaubavahetuse võimalikule kasvule ning oleme teinud ettepaneku  riigile teatud osa enda maast riigile loovutada, et olemasolevat piiripunkti laiendada,“ selgitas Kuldkepp. „Punkti läbilaskevõime suurendamine peaks olema ka Eesti riigi kui ka Euroopa Liidu huvi, sest piiripunkti läbilaskevõime  mõjuks positiivselt kaubavahetusele ja transpordi paremale kasutamisele, samuti vähendaks osaliste kulutusi.“

ERAA initsiatiivil on mullu suvest käima pandud ka elektroonne piiriületus Venemaaga. Kuldkepp leiab, et see on suur töövõit ning elektrooniline piiriületus võiks olla kasutusel ka mujal Euroopas. ERAA on esitanud piiriületuse ootejärjekorra infosüsteemile ka patenditaotluse. „Elektroonne piiriületussüsteem annab võimaluse piiriületuse aega planeerida, tänu millele saavad sõidukiga piiriületajad saabuda piirile määratud ajaks – see kaotab vajaduse oodata elavas järjekorras,“ sõnas Kuldkepp. „Pole ju saladus, millised kohutavad järjekorrad ning ebainimlikud tingimused veel mõned aastad tagasi piiriületust ootavatel autojuhtidel olid.“

Piiriületuse eelbroneeringuid saab ettevõtte logistik või autojuht teha eesti, inglise ja vene keeles, edastades selleks andmed piiriületust planeeriva sõiduki ja isikute kohta. Seda saab teha veebis, helistades, saates sõnumi või registreerudes ka piiripunkti läheduses oleval ametlikul ootealal. Aega saab broneerida kuni 90 päeva ette. „Süsteem on tänaseks igatpidi testitud ja järele proovitud,“ sõnas Kuldkepp. „See küll ei kiirenda piiriületust, kuid on hea võimalus reageerida probleemidele, mis võivad tekkida.“

Ta lisas, et ERAA on elektroonilist piiriületussüsteemi propageerinud üle Euroopa, ent suurtes riikides on seda bürokraatia tõttu keerukas rakendada. „Eesti  plussiks on meie väiksus, edumeelsus, konkurents ja bürokraatia vähesus,“ arvas assosatsiooni peasekretär.

Lisaks  parklate rajamisele ehitab ERAA peamaja kõrvale Tallinnasse Narva maantee 91 kinnistule uut õppehoonet. Uue maja valmimise tähtajaks on määratud juuni-juuli.  „Uus kahekorruseline maja on projekteeritud ja rajatud kooskõlas  meie peamaja, ajaloolise Burchardt-Höfneri härrastemajaga, mis kunagi kuulus Tallinna Raeapteegi omanikele,“ rääkis peasekretär. „Hoone esimesele korrusele tuleb õppesaal ning teisele kolm bürood.“

Kinnisvara pole sugugi ainus kõrvaltegevus, millega ERAA tegeleb: Luhamaale on rajatud ka korralik 120 meetri sügavusele liivakivi kihti ulatuv puurkaev, kust saab kõigi näitajate kohaselt väga heal tasemel joogivett. Kuldkepp nendib küll, et mineraalvee tootmine jääb kaugemasse tulevikku ning mõtlematult investeeringuid tegema ei hakata, kuid samas on võimalik koostöö mõne oma ala professionaaliga.

Lisaks on ERAA eelnevate aastate jooksul edukalt käivitanud autojuhtide koolitusfirma ja rehviettevõtte, mille mõlema osalused on tänaseks küll märkimisväärse kasuga partneritele maha müüdud.

Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsioon on autovedusid teostavate ettevõtjate vabatahtlik ühendus, mille eesmärgiks on autoveonduse kui tegevusala arendamine ning liikmete huvide ja õiguste kaitsmine. 1991. aastal asustatud ERAA on 1992. aasta maist Rahvusvahelise Maanteetranspordi Liidu (IRU) täisliige.

Selle artikli ilmumist toetas Eesti rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsioon.

 

www.eraa.ee, tel: 6062 040

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0.1456895
Brasiilia reaal BRL 4,18 0.1771776
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0204551
Filipiinide peeso PHP 59,19 0.2829262
Hiina jüaan CNY 7,64 0.0772413
Hongkongi dollar HKD 8,87 0.180646
Horvaatia kuna HRK 7,41 0.0540438
Iisraeli seekel ILS 4,09 0.222859
India ruupia INR 80,76 0.3304676
Indoneesia ruupia IDR 15930,15 -0.1770228
Islandi kroon ISK 134,10 -0.0223664
Jaapani jeen JPY 125,00 0.2486166
Kanada dollar CAD 1,50 0.1137733
LAV rand ZAR 15,90 0.1436175
Lõuna-Korea vonn KRW 1272,47 0.1314133
Malaysia ringgit MYR 4,61 0.1019943
Mehhiko peeso MXN 21,75 0.1911685
Norra kroon NOK 9,75 0.0964835
Poola slott PLN 4,33 0.0046217
Rootsi kroon SEK 10,47 0.0554255
Rumeenia leu RON 4,73 0.0211269
Singapuri dollar SGD 1,53 0.1045137
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.0228467
Šveitsi frank CHF 1,13 0.0440839
Taani kroon DKK 7,46 0.0026811
Tai baht THB 35,29 0.0170068
Tšehhi kroon CZK 25,65 0.0936439
Türgi liir TRY 5,98 0.5026646
Ukraina grivna UAH 30,76 0.177175
Ungari forint HUF 317,73 0.0314832
USA dollar USD 1,13 0.1328256
Uus-Meremaa dollar NZD 1,64 0.0730238
Valgevene rubla BYN 2,44 -0.122835
Vene rubla RUB 74,96 0.2456792

Valdkonna töökuulutused