Alates 2011. aastat on kiirelt tõusmas rahvusvahelistel vedudel kasutatavate veokite hulk. Kahe aastaga on veoautode arv rahvusvahelistel vedudel kasvanud 26%.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi teede- ja raudteeosakonna juhtivspetsialist Eda Rembel tegi praegu tomuval Äripäeva loengul, mis tutvustab muudatusi autoveo seadusandluses, ülevaate veoturust. Kui 2010. aasta lõpuks oli vedajate kasustuses rahvusvahelistel vedudel 6626 veoautot, siis 2012. aasta alguseks oli autode arv kasvanud 8343 veokini. Kasvanud on ka rahvusvahelistel vedudel tegutsevate veoettevõtete arv - 2010. aasta 902 ettevõttelt 1022 ettevõtteni tänavu aasta alguseks.
Rembel tõi andmed ka tänavu aasta esimese viie kuu kohta. Aktiivsus rahvusvahelistel vedudel on endiselt kasvus. 22. maiks oli sellel alal tegutsemas 9523 veoautot ning ettevõtteid 1458. Sellise kasvu põhjuseks nimetas Rembel, et uue korra kohaselt ei väljastata enam riigisiseste vedude tegevuslubasid, vaid ainult Euroopa ühenduse tegevuslubasid, millega võib tegutseda nii riigisisesel kui ka rahvusvahelisel veoturul.
Seotud lood
Märtsis kehtima hakanud autoveoseaduse muudatuste järgi läks karmimaks karistusmäär tegevusloata autovedajale.
Märtsist kehtima hakanud Autoveoseaduse muudatuste järgi ei ole rahvusvaheliste vedude turul tegutsemiseks enam vajalik eeltingimus, et vedaja peab olema tegutsenud kaks aastat sisevedudel.
Eestis on 57% rahvusvaheliste vedude turul tegutsevatest autoevdajatest vaid kuni 5 veoautoga ettevõtted.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.