Märtsist kehtima hakanud Autoveoseaduse muudatuste järgi ei ole rahvusvaheliste vedude turul tegutsemiseks enam vajalik eeltingimus, et vedaja peab olema tegutsenud kaks aastat sisevedudel.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeerumi teede- ja raudteeosakonna juhtivspetsialist Eda Rembel kinnitas, et enam ei ole nõuet, et ettevõtja peab enne rahvusvaheliste vedudega tegelemist olema tegutsenud sisevedudel. „Kahe aastast sisevedude nõuet enam ei ole,“ kinnitas Rembel.
Tema sõnul võib ettevõtja esimesest päevast peale taotleda Euroopa ühenduse tegevusluba, kui on täidetud kõik vedaja tegevusalale juurdepääsuks ettenähtud nõuded (ettevõtte asutamisnõue, hea maine nõue, vajalik finantssuutlikkus, ametialase pädevuse nõue). Kõik need nõuded tulevad Rembeli väitel Euroopa Liidu määrusest ja Eesti ei pidanud õigeks hakata oma lisanõudeid lisama. „Seega oleme avanud turu rohkematele vedajatele,“ lisas ta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Märtsis kehtima hakanud autoveoseaduse muudatuste järgi läks karmimaks karistusmäär tegevusloata autovedajale.
Alates 2011. aastat on kiirelt tõusmas rahvusvahelistel vedudel kasutatavate veokite hulk. Kahe aastaga on veoautode arv rahvusvahelistel vedudel kasvanud 26%.
Eestis on 57% rahvusvaheliste vedude turul tegutsevatest autoevdajatest vaid kuni 5 veoautoga ettevõtted.
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.