• 25.05.12, 11:50
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Autoveod on väikeettevõtete pärusmaa

Eestis on 57% rahvusvaheliste vedude turul tegutsevatest autoevdajatest vaid kuni 5 veoautoga ettevõtted.
Majandus- ja kommunikastiooniministeeriumi teede- ja raudteeosakonna juhtivspetsialist Eda Rembel tõi autoveo seadusandlust tutvustaval Äripäeva loengul välja, et Eestis on tendents vähese veoautode arvuga ettevõtete suunas. Rahvusvahelisel veoturul tegutsevatest ettevõtetest oli aasta alguse seisuga 32% veofirmadest 1-2 veoautoga. 3-5 autoga vedajaid oli 25%. „Seega enamik turust on väikeettevõtted,“ nentis Rembel, sest kuni 5 autoga ettevõtteid on veoturul 57%.
6-10 veoautoga ettevõtteid oli 22%, 11-20 autoga 12%, rohkem kui 20 autoga ettevõtteid oli 9%. Rembel lisas, et eilse seisuga oli Eestis ainult kaks enam kui 100 autoga veofirmat.

Seotud lood

Uudised
  • 25.05.12, 13:14
Autoveoseadus karistab turusolkijaid varasemast rangemalt
Märtsis kehtima hakanud autoveoseaduse muudatuste järgi läks karmimaks karistusmäär tegevusloata autovedajale.
Uudised
  • 25.05.12, 12:30
Rahvusvahelisele veoturule pääseb ilma siseveo kogemuseta
Märtsist kehtima hakanud Autoveoseaduse muudatuste järgi ei ole rahvusvaheliste vedude turul tegutsemiseks enam vajalik eeltingimus, et vedaja peab olema tegutsenud kaks aastat sisevedudel.
Uudised
  • 25.05.12, 11:38
Ettevõtjate hulk rahvusvahelistes autovedudes tõuseb kiiresti
Alates 2011. aastat on kiirelt tõusmas rahvusvahelistel vedudel kasutatavate veokite hulk. Kahe aastaga on veoautode arv rahvusvahelistel vedudel kasvanud 26%.
  • ST
Sisuturundus
  • 09.12.25, 12:53
Teemaksumuudatused Euroopas, mida veofirmad teadma peaksid
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele