Eestis on 57% rahvusvaheliste vedude turul tegutsevatest autoevdajatest vaid kuni 5 veoautoga ettevõtted.
Majandus- ja kommunikastiooniministeeriumi teede- ja raudteeosakonna juhtivspetsialist Eda Rembel tõi autoveo seadusandlust tutvustaval Äripäeva loengul välja, et Eestis on tendents vähese veoautode arvuga ettevõtete suunas. Rahvusvahelisel veoturul tegutsevatest ettevõtetest oli aasta alguse seisuga 32% veofirmadest 1-2 veoautoga. 3-5 autoga vedajaid oli 25%. „Seega enamik turust on väikeettevõtted,“ nentis Rembel, sest kuni 5 autoga ettevõtteid on veoturul 57%.
6-10 veoautoga ettevõtteid oli 22%, 11-20 autoga 12%, rohkem kui 20 autoga ettevõtteid oli 9%. Rembel lisas, et eilse seisuga oli Eestis ainult kaks enam kui 100 autoga veofirmat.
Seotud lood
Märtsis kehtima hakanud autoveoseaduse muudatuste järgi läks karmimaks karistusmäär tegevusloata autovedajale.
Märtsist kehtima hakanud Autoveoseaduse muudatuste järgi ei ole rahvusvaheliste vedude turul tegutsemiseks enam vajalik eeltingimus, et vedaja peab olema tegutsenud kaks aastat sisevedudel.
Alates 2011. aastat on kiirelt tõusmas rahvusvahelistel vedudel kasutatavate veokite hulk. Kahe aastaga on veoautode arv rahvusvahelistel vedudel kasvanud 26%.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.