"Neutraalsuse" põhimõtet ei tohi rakendada selleks, et võtta diislikütuselt maksustamiseelis bensiiniga võrreldes, rõhutas enamus EP saadikuid neljapäeval toimunud hääletusel ettepaneku üle, mis puudutab energia maksustamise reformi.
Euroopa Komisjoni ettepaneku kohaselt peaks diislikütuse maksustamise soodustus, mis kehtib enamikus riikides, järk-järgult kaduma.
Mittesiduv EP seisukoht, mis võeti vastu 374 poolt, 217 vastu ja 73 erapooletu häälega, on soovituslik Ministrite Nõukogule, kes peab kõikide muudatuste osas ühehäälselt otsustama.
EP raportöör Astrid Lulling (EPP, LU) toetas kliimamuutuste vastu võitlemisega seotud ettepaneku eesmärki, kuid oli vastu nn maksuneutraalsusele, kuna see viiks diislikütuse hinnatõusule.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Euroopa Komisjoni ettepaneku kohaselt peavad energia maksud koosnema kahest osast: esimene, mis puudutab kitsalt CO2 emissiooni ja teine, mis võtab arvesse energiaallika energiasisaldust. Eesmärk on võidelda kliimamuutustega, õhutada taastuvenergia kasutamist ning toetada tehnoloogilisi muudatusi ja investeeringuid rohelisse majandusse.
Saadikud toetavad liikmesriikide võimalust kohaldada maksustamise kuni nullini vähendatud taset põllumajanduses või metsanduses, kuid selliseid otsuseid peab toetama energiatõhususele suunatud tegevusega nimetatud valdkondades.
Praegu kodumajapidamistele ja heategevusorganisatsioonidele antavad energia maksuvabastused või -vähendused peaksid aja jooksul kaduma, kuid seda pika perioodi vältel, rõhutavad saadikud. Liikmesriikides, kus see avaldaks mõju energia hinnale, tuleks madala sissetulekuga majapidamistele ja heategevusorganisatsioonidele anda kompensatsiooni selgelt määratletud sotsiaalmeetmetest.
Liikmesriigid peavad tagama, et CO2 maksustamine ei rakenduks neile tööstuse valdkondadele, mis on juba seotud ELi saastekvootide kauplemisskeemiga ning et kaupemisskeemi mittekuuluvaid valdkondi ei trahvitaks võrdlusandmetest lähtuvalt.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.