Kallas kinnitas, et vaatamata vastuseisule Rail Baltica raudteele on raudteeliini rajamise protsess pöördumatu, kuna ehituseks on olemas raha ja projektis osalevate riikide poliitiline huvi.
Siim Kallas tunnistas eile Eesti Logistika ja Ekspedeerimise Assotsiatsiooni aastakoosolekul esinedes, et kahtlemata on olemas vastuseis Rail Baltica raudteele. „Inimesed, kes tahavad, et kõik ühendusteed Euroopast lähevad ainult Moskvasse, töötavad väga intensiivselt Rail Baltica vastu,“ rääkis Kallas.
Kuid kõik projektiga seotud riikide poliitilised juhid on Rail Baltica poolt, kinnitas Kallas. Kui valitsused tahavad ja nii ka otsustavad, siis ressursid raudtee ehitamiseks on olemas ja Rail Baltica ka tuleb, rääkis Kallas. „Me kärpisime terve rea projektide pealt raha, Rail Baltica nende hulgas ei olnud,“ lisas ta.
Kallase väitel on Rail Baltica projekt ilmselt juba seisus, kus seda tagasi pöörata enam ei ole võimalik, kuna see tekitaks väga palju küsimusi.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Euregio foorumil esinenud Eesti Raudtee juhatuse esimees Ahti Asmann rõhutas ettekandes, et Rail Baltic vajab nüüd konkreetset äriplaani.
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.