Kolme Balti riigi transpordiministrid kirjutasid eileTallinnas alla kavatsuste protokolli Rail Balticu raudteeliini edasisteks arendustegevusteks. Uudisele on lisatud eilse kohtumise protokoll.
Kokkuleppe kohaselt luuakse kolme Balti riigi poolt töögrupp, kes alustab ühisettevõtte loomise ettevalmistusega. Eesti esindajaks ühisettevõttes oleks Eesti Raudtee tütarfirma AS EVR Infra.
Läti minister Aivis Ronis, Leedu minister Eligijus Masiulis ja Eesti minister Juhan Parts leppisid kokku, et võimalikult kiiresti tuleb edasi minna täiendavate tehniliste uuringute ja teemaplaneeringutega. Kogu raudteeühenduse loomise tegevusse tuleb kaasata partnerina ka Poola.
Partsi sõnul on Rail Baltic hea näide kolme Balti riigi vahelisest koostööst. „Rail Baltic pole mitte ainult suur investeering rohelisse transporti, vaid ka uudne mõtlemine ja energiasäästlik viis reisimiseks kolme Balti pealinna vahel ja edasi omakorda Lääne-Euroopasse.“
Artikkel jätkub pärast reklaami
Briti konsultatsioonifirma AECOM uuringu kohaselt on piisava kauba- ja reisijateveo mahu ning Euroopa Liidu abi korral Euroopa rööpmelaiusel uue Rail Balticu raudteeühendus läbi kolme Balti riigi teostatav.
728 kilomeetri pikkune Rail Balticu marsruut kulgeks kõige optimaalsemalt Poola piirini trajektooril Tallinn-Pärnu-Riia- Panevezys-Kaunas. Reisirongil kulub selle vahemaa läbimiseks pisut rohkem kui neli tundi ning rongid väljuksid kuuel päeval nädalas iga kahe tunni tagant.
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.