• 08.12.11, 10:33
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Loe Balti transpordiministrite kohtumise protokolli

Kolme Balti riigi transpordiministrid kirjutasid eileTallinnas alla kavatsuste protokolli Rail Balticu raudteeliini edasisteks arendustegevusteks. Uudisele on lisatud eilse kohtumise protokoll.
Kokkuleppe kohaselt luuakse kolme Balti riigi poolt töögrupp, kes alustab ühisettevõtte loomise ettevalmistusega. Eesti esindajaks ühisettevõttes oleks Eesti Raudtee tütarfirma AS EVR Infra.
Läti minister Aivis Ronis, Leedu minister Eligijus Masiulis ja Eesti minister Juhan Parts leppisid kokku, et võimalikult kiiresti tuleb edasi minna täiendavate tehniliste uuringute ja teemaplaneeringutega. Kogu raudteeühenduse loomise tegevusse tuleb kaasata partnerina ka Poola.
Partsi sõnul on Rail Baltic hea näide kolme Balti riigi vahelisest koostööst. „Rail Baltic pole mitte ainult suur investeering rohelisse transporti, vaid ka uudne mõtlemine ja energiasäästlik viis reisimiseks kolme Balti pealinna vahel ja edasi omakorda Lääne-Euroopasse.“

Artikkel jätkub pärast reklaami

Briti konsultatsioonifirma AECOM uuringu kohaselt on piisava kauba- ja reisijateveo mahu ning Euroopa Liidu abi korral Euroopa rööpmelaiusel uue Rail Balticu raudteeühendus läbi kolme Balti riigi teostatav.
728 kilomeetri pikkune Rail Balticu marsruut kulgeks kõige optimaalsemalt Poola piirini trajektooril Tallinn-Pärnu-Riia- Panevezys-Kaunas. Reisirongil kulub selle vahemaa läbimiseks pisut rohkem kui neli tundi ning rongid väljuksid kuuel päeval nädalas iga kahe tunni tagant.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.11.25, 15:43
Millist ladu finantsjuht eelarvesse tahab?
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele