Veeteede Amet sõlmis Trans Viking Icebreaking & Offshore lepingu, mille kohaselt lisandub Soome lahele jääd murdma veel üks laev.
Veeteede Ameti peadirektori Andrus Maide sõnul loob leping paremad võimalused jäämurdetööde korraldamiseks, sest 48 aasta vanuse jäämurdja Tarmoga on väga raske tagada rahuldaval tasemel jäämurdeteenuse osutamist Soome lahel, samuti ei piisa ainult ühest jäämurdjast Soome lahe sadamate teenindamiseks.
„Lisajäämurdja prahtimine Soome lahele on kindlasti vajalik, olenemata sellest, kui raske tuleb talv, kuna ainult taoliste lepete olemasolu võib anda kindluse, et Eestis tagatakse jätkusuutlik ja ohutu talvine navigatsioon,“ ütles Maide.
Prahitav laev Tor Viking on jäämurdjate klassi kuuluv laev, mis sõidab Rootsi lipu all. Jäämurdja on 84 m pikk, 18 m lai, süvis 7,2 m, peamasinate koguvõimsus 13 400 kW.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Veeteede Ameti kinnitusel on omanikel vajaduse korral õigus prahitav laev asendada sõsarlaevadega Balder Viking või Vidar Viking. Leping sõlmiti ajavahemikuks 01.01.2012 kuni 31.03.2012 maksumusega 3,42 miljonit eurot, millele lisandub kütuse maksumus vastavalt kulule. Lepingut on võimalik vastavalt vajadusele pikendada kuni 14 päeva. Laev saabub Tallinnasse 04.01.2012.
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.