Lennukitootja Airbus prognoosib eelolevaks 20 aastaks tugevat nõudlust suurte ja öko-efektiivsete kommertslennukite järele koguses kuni 27 800 eksemplari. Firma viimasest globaalsest turundusprognoosist selgub ühtlasi, et tellimuste kogumaksumus oleks hinnanguliselt 3,5 triljonit dollarit.
Mainitud õhusõidukitest oleksid 26 900 reisi- ja ülejäänud 900 kaubalennukid. Nimetatud trendi silmas pidades kasvab globaalne lennukipark aastaks 2030 enam kui kahekordseks, tänavuse 15 000 juurest 31 500 peale. Lahtiseletatult tähendab see, et käiku läheb 27 800 uut lennukit, millest 10 500 on vajalikud vanade ja ebaökonoomsete lennumasinate väljavahetamiseks.
Trend suuremate lennukite suunas jätkub, sest lennundussektoril tuleb pidada sammu järjest kasvava nõudlusega. Inimeste soov ja vajadus lennata kasvab, Airbusi hinnangul enam kui kahekordistub lennuliiklus eeloleva 20 aasta jooksul.
Uute lennukite nõudlust tingivatest faktoritest võiks nimetada maailma elanikkonna kasvu ja tõusvat jõukuse taset, tärkavate turgude kiiret majanduskasvu, linnastumist ning megalinnade arvu kahekordistumist aastaks 2030. Veel tuleks mainida odavlennufirmade tegevuse laienemist ning vajadust vahetada küpsetel turgudel vanu ebaefektiivseid lennukeid uute ja ökonoomsete vastu.
Geograafiliselt annab järgmise 20 aasta jooksul 34 protsenti nõudlusest Aasia ja Vaikse ookeani piirkond, järgnevad Euroopa ja Põhja-Ameerika, mõlemad 22 protsendiga.
Reisilennuliikluse osakaalult on samuti esirinnas Aasia ja Vaikse ookeani regioon 33 protsendiga, järgnevad Euroopa ja Põhja-Ameerika vastavalt 23 ja 20 protsendiga.
Siseriikliku reisilennuliikluse kasvutempo poolest on järgmise kahe aastakümne eesrindlased India (9,8 protsnti) ja Hiina (7,2 protsenti).
Aastaks 2030 elab linnades 60 protsenti maailma elanikkonnast ehk ligikaudu 5 miljardit inimest, megalinnade arv kerkib tänase 39 juurest 87 peale. Prognooside kohaselt toimub enam kui 90 protsenti pikkadest lennureisidest just megalinnade vahel.
Nõudlus ülisuurte ehk üle 400 reisijakohaga lennukite nagu A380 järele ületab tänase seisuga 2010. aastal prognoositu (1738) ja on 1781, koguhinnaga 600 miljardit dollarit. Ligi 1330 neist on määratud lendama megalinnade vahelistel liinidel.
45 protsenti ülisuurtest lennukitest tarnitakse Aasiasse, 19 protsenti Euroopasse ja 23 protsenti Lähis-Idasse.
Seotud lood
Eesti logistikasüsteem on tänu oma strateegilisele asukohale, arenenud taristule ja digilahendustele üks tõhusamaid Baltimaades. Riik ühendab Põhja- ja Ida-Euroopa turge, pakkudes hästi toimivat maantee-, raudtee-, mere- ja õhutranspordi võrgustikku.