Venemaa ja teised Läänemere sadamad leevendavad oma kiire majanduskasvuga Euroopa suuremate konteinersadamate mahtude langemist, mis on tingitud eurotsooni riikide aeglasemast majanduskasvust, vahendas Bloomberg.
Hamburgi sadama mahud kasvasid käesoleva aasta esimeses pooles 17%. Selle kasvu tagas 51% ulatuses kaubavahetus Venemaa, Poola, Eesti, Läti ja Ameerika Ühendriigid. Hollandi Rotterdami sadama mahud kasvasid sealjuures 9,8%.
Läänemere riikide mahtude kasvu tagab pidev nõudlus lasti ümberlaadimise järele, sest suuremalt jaolt liiguvad kaubad Lääne-Euroopa sadamate kaudu, mida külastavad suuremad laevad ja mis läbivad ka suuremaid kaubateid. Lisaks saavad kasvutrendist kasu ka Saksamaa Bremerhaveni ja Belgia Antwerpeni sadamate operaatorid.
"Mõned Läänemere riigid näiteks nagu Rootsi, mis on suur majanduskeskkond, ei näita kasvu aeglustumist sarnaselt teistele eurotsooni riikidele," rääkis Londoni sadama nõunik Neil Davidson. "Veelgi olulisem on areneva majandusega riikide kasv konteinervedude tingimustes, selliseks riigiks on näiteks Venemaa," lisas ta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Hamburgi sadamale, mis on Euroopas suuruselt kolmas Rottermani ja Antwerpeni järel, moodustas Läänemere-äärsete riikide kaubaveo liiklust 22%Seda on kokku 20% rohkem kui eelmise aasta esimeses pooles.
Seotud lood
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.