Transpordiministeerium jätkab tööd airBalticu probleemide lahendamisega ning eeldades, et valitsus kaalub küsimust lahendada riigipoolse toega lennufirmale, on see arvestatav võimalus vaid siis, kui see põhineb täpsetel arvutustel, mis ütlevad, milline on umbkaudne tasuvus airBalticusse investeerimisel, selgitas rahandusministeeriumi avalike suhete osakonna juht Aleksis Jarockis, vahendas LETA.
Lennufirmale antava riigipoolse abi peaks Läti nn tagasi saama kas otseselt – riik saab tulevikus airBalticust välja võtta dividende või riigiabi tulemusel tõuseb lennufirma aktsia väärtus; või kaudselt – näiteks annaks airBalticu päästmine Lätile nn võidu kasvava turismisektori näol.
Jarockisi sõnul peab transpordiministeerium korraldama airBalticu juhtimisküsimuse ning tagama, et kõiges järgitaks riigi huvisid. Nüüd on siis selge, et riik saab rahastada ettevõtet, kuid teeb seda vaid tingimusel, et ettevõtet juhitakse läbipaistvalt, lähtudes headest äritavadest, pidevalt on võimalik jälgida ettevõtte rahavoogusid.
Iga investeering, mida tehakse maksumaksja raha eest, peab olema hoolikalt kaalutud, lisas Jarockis.