Üle ilma valmistavad probleemi maanduva lennuki kokpitii laserkiirte suunajad, millega pimestatakse piloote. Huligaanide lõbustus kujutab ohtu lennuturvalisusele.
Võimas laserkiir, ka näiteks pliiatsi küljes olev või esitlusel kasutatav, suudab jõuda kuni üheksa kilomeetri kaugusele.
Pilootide andmeil on laserkiire efekt kokpitis võrreldav maanteel pimedas täisvõimsusel autotulede suunas sõitmisega - see pimestab juhi.
Maandumisel on kriitilised loetud sekundid, mis kuluvad kriitiliste otsuste langetamiseks ega peaks kuluma laserkiire vihust välja võitlemisele, leiavad piloodid.
Artikkel jätkub pärast reklaami
"Meid pimestati, kui olime jõudnud saja meetri kõrgusele, kõigest kilomeetri kaugusele maandumisrajast. Tulemuseks oli oht, et kaotame lennuki üle kontrolli ja juhtuda võinuks katastroof," kommenteeris piloot Anzor Keshokov RTle.
Nii ei nimetagi piloodid kiiri kokpittidesse suunajaid huligaanideks, vaid terroristideks. Nende tegevushaare laieneb järjest, näiteks Venemaal raporteeriti viimase kolme kuu jooksul 17 juhtu, USAs ja Suurbritannias ulatub juhtumite arv aastas sadadeni. Venemaal muudab olukorra keeruliseks, et sellise teo kordapanijat pole võimalik kriminaalkorras karistada. Ameerikas on sellised laserseadmed aga keelatud, sama kaaluvad Venemaa seaduseandjad.
Kuidas maalt suunatud laserkiir pilooti pimestab, vaata
siit videost.
Seotud lood
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.