Autor: Rivo Sarapik • 25. juuli 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Statoil 2012. aasta eelarvest: lootke, et maksud ei tõuse

Statoili Eesti üksuse andmeil mõjutab tuleval aastal kütuse hinda Eestis kõige enam valitsus - kas kütusega seotud maksud tõusevad või mitte.

Järgmise aasta transpordieelarvet planeerides võivad ettevõtted arvestada, et viimasel aastal tormiliselt transporditeenuse nõudlust suurendanud väliskaubanduse kasv pidurdub oluliselt ning ka kütusehindadele ei ennusta analüütikud enam kiiret tõusu.

Arco Transpordi müügidirektor Andrus Kuusk ütleb, et kütusehind moodustab transpordikulust 30-50 %. Seetõttu on kütusel transpordi hinna kujunemisel väga oluline osa. "Mis aga maailmaturul toimuma hakkab on raske ennustada. Kui järjekordset majanduskriisi ei tule, siis hinnad pigem tõusevad,” usub Kuusk.

Analüütikud kütuse hinnale aga nii suurt tõusu järgmisel aastal enam ei näe. Rahandusministeerium ootab makromajanduspoliitika osakonna analüütiku Kristjan Pungase sõnul vaid kerget mootorikütuse hindade tõusu. Naftat tarbivate suurriikide majanduste kasvuhoos on näha aeglustumismärke ning 2012. aasta naftafutuurid on selle aastaga võrreldes vaid veidi kõrgemal tasemel. Kui tänavu kasvab mootorikütuse hind aasta kokkuvõttes 10%, siis järgmisel aastal Pungase prognoosi järgi 2%.

Swedbanki makroanalüütik Elina Allik möönab, et nende tänavuse aasta prognoosi on nafta hind juba esimese poolaastaga ületanud – Swedbanki prognoos 105 dollarit, esimese poolaasta tulemus 110 dollarit – uuel aastal hakkab aga maailmamajanduse aeglasem kasv nõudlust kahandama ja selle kaudu väheneb ka hind.

Swedbanki maanteetranspordi osakonna juht Marko Lukk lisab siiski, et vaatamata maailmaturu prognoositavale hinnalangusele ei pruugi see kajastuda Eesti kütusehindades. "Täna on Eesti kütusemüüjate marginaalid väga väikesed. Kindlasti soovitakse marginaale tõsta," leiab ta.

Statoil seevastu ütleb, et olulisim kütusehinna mõjutaja on hoopis, kas valitsus otsustab kütusega seotud makse muuta. Eesti Statoili kommunikatsioonijuhi Jaanus Pautsi sõnul moodustavad Euroopa Komisjoni andmetel maksud (aktsiisimaks, käibemaks ja miinimumvarumaks) praegu diislikütuse jaemüügihinnast Eestis 49%. "Seega tuleb ettevõtjatel 2012. aasta eelarvet tehes loota, et maksud jäävad senisele tasemele ja ei tõuse,” ütleb Pauts.

48% jaemüügihinnast moodustab ka maailmaturuhind, mis muutub Pautsi sõnul iga päev. Järgmise aasta hinda ta aga jaemüüjana prognoosida ei soovi.

Kui palju kasvab järgmisel aastal veohind, loe pikemalt tänasest Äripäevast. Selleks saab tellida lehe siit või osta SMS-päevapilet siit.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077