Raport sisaldab potentsiaalse kauba- ja reisirongide liikluse prognoosi, eeldatavat kulude hinnangut ja kirjeldab üldjoontes projekti rakendamist tulevikus. Pärast raporti lugemist tuleb see kinnitada rahvusvahelise uuringukomisjoni juhtkonna poolt kuhu kuuluvad Läti, Leedu ja Eesti esindajad.
Seejärel on oodata et raporti koostaja Aecom Ltd tutvustab raporti majanduslikke ja tehnilisi tulemusi Lätile, Leedule ja Eestile ning meedia esindajatele.
Uuringutulemuste põhjal otsustavad Balti riigid raudtee ehitamise koostöö tehnilised üksikasjad. Selline arutelu riikide vahel võib aset leida Balti ministrite Transpordifoorumil selle aasta septembris.
Euroopa laiuses Rail Baltica raudtee ehitamise uuring käivitati 2010. aasta aprillis. Põhinedes uuringu koostaja vahearuandele 2010a detsembris, otsustasid Läti, Leedu ja Eesti esindajad et kõige kasulikum on Rail Baltica marsruut Tallinn-Pärnu-Riga-Bauska-Panevezys-Kaunas ja avasid selle marsruudi detailseks uurimiseks.
1435mm laiusega uus raudtee pakuks reisirongidele lubatud kiiruseks kuni 250km/h. See tähendab, et reisi aeg Riiast Tallinnasse jääks kahe tunni sisse, samamoodi lõigul Riia-Kaunas. Loodetakse, et selline raudtee võiks märkimisväärselt muuta reisijate sõiduharjumusi ja panustada kolme riigi - Eesti, Läti ja Leedu - peamiste linnade arengusse.