• 06.06.11, 12:53
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Valmis Rail Baltica uuring

Läti Transpordiministeerium sai möödunud nädala teisipäeval Euroopa mõõtmetega (rööpmelaiusega 1435 mm) Rail Baltica koridori ehitamise võimalikkuse uuringu lõppraporti.
Raport sisaldab potentsiaalse kauba- ja reisirongide liikluse prognoosi, eeldatavat kulude hinnangut ja kirjeldab üldjoontes projekti rakendamist tulevikus. Pärast raporti lugemist tuleb see kinnitada rahvusvahelise uuringukomisjoni juhtkonna poolt kuhu kuuluvad Läti, Leedu ja Eesti esindajad.
Seejärel on oodata et raporti koostaja Aecom Ltd tutvustab raporti majanduslikke ja tehnilisi tulemusi Lätile, Leedule ja Eestile ning meedia esindajatele.
Uuringutulemuste põhjal otsustavad Balti riigid raudtee ehitamise koostöö tehnilised üksikasjad. Selline arutelu riikide vahel võib aset leida Balti ministrite Transpordifoorumil selle aasta septembris.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Euroopa laiuses Rail Baltica raudtee ehitamise uuring käivitati 2010. aasta aprillis. Põhinedes uuringu koostaja vahearuandele 2010a detsembris, otsustasid Läti, Leedu ja Eesti esindajad et kõige kasulikum on Rail Baltica marsruut Tallinn-Pärnu-Riga-Bauska-Panevezys-Kaunas ja avasid selle marsruudi detailseks uurimiseks.
1435mm laiusega uus raudtee pakuks reisirongidele lubatud kiiruseks kuni 250km/h. See tähendab, et reisi aeg Riiast Tallinnasse jääks kahe tunni sisse, samamoodi lõigul Riia-Kaunas. Loodetakse, et selline raudtee võiks märkimisväärselt muuta reisijate sõiduharjumusi ja panustada kolme riigi - Eesti, Läti ja Leedu - peamiste linnade arengusse.
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 19.05.25, 14:27
Liikluskindlustus töömasinatele: muudetud seadus nõuab ettevõtetelt suuremat tähelepanu
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele