• 13.05.11, 08:57
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Skandaalse Jürgen Järviku uus väljakutse - kütuseäri

Pankrotistunud Q Vara eksomanik, Carmen Kassi äripartnerina tuntust kogunud Jürgen Järvik on väidetavalt imbunud kütuseärisse, peites end kunagi koos temaga kohtu all olnud Marko Kalevi varju.
Äripäev avastas ühest kütuseturu paljudest tankistfirmadest kirjutades, et kütuseturul toimetavad vaikselt juba mõnda aega ka vahepeal pildilt kadunud skandaalsed ärimehed Kalev ja tema varju hoidev Järvik. Viimati paistis Kalev silma kiirlaenufirma Reval Credit juhina ja juba siis vihjati, et Kalevi varjus toimetavad kiirlaenufirmas Järvik ja Kass.
Jürgen Järviku nimi ühestki kütuseäri ahelasse kuuluvast ettevõttest küll läbi ei jookse, kuid Äripäeva andmetel varjab end mitmes äris Marko Kalevi või advokaatide selja taga just tema. Järvik otsustas jätta enda seosed Marko Kalevi ja kütuseäriga kommenteerimata.
Järviku ja Kalevi väidetavat uut ühist väljakutset kütuseäris võib iseloomustada sõnadega „nurgatagune“ ja „sogane“. Nad on nimelt kolmandate isikute omanduses olevate firmade kaudu ostnud mitu pisitanklat üle Eesti, neist Loksal ja Põlvas asuvad tanklad toimivad, ent ülejäänud seisavad jõude. Kolmele firmale on nad hankinud kütusemüügi loa. Äripäeva andmetel rendivad mehed ka Ida-Virumaal Soldinas asuvat kütuseterminali, kuigi kumbki neist seda infot ei kinnitanud. Terminali rentnikuna näitab end avalikult hoopis Advokaadibüroo Arvisto & Koch, mille partner Paavo Koch on olnud Järviku kaitsja kunagises kohtusaagas.
Millegipärast on tandem rajanud oma esmapilgul tagasihoidlikuna näiva kütuseäri tervele hulgale juriidilistele kehadele, mille vahel on vara ja omandisuhteid korduvalt liigutatud. Kalevi juhtimisel toimetab avalikult kaks toimivat kütusetanklat, kuid kütuseäri ahelaga on mõne aasta jooksul seotud olnud kümmekond sama seltskonna ettevõtet.
„Finantseerijad on erinevad, sellest erinevad ettevõtted,“ põhjendas Kalev.
Järviku ja Kalevi toimetamine kütusevaldkonnas tekitab küsimuse, miks on nad asunud investeerima ülitiheda konkurentsiga kütuseturule mõne pisitankla, mahajäetud tanklate ja Eestimaa ühes kauges nurgas asuva kütuseterminali kaudu? Kas sedasi on võimalik kasumlik aus äri püsti panna või on taristu üles ehitatud järjekordseteks skeemideks?
Pikemalt võib hämarast kütuseärist lugeda tänasest Äripäevast. Päevapileti saad osta SIIT.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.

Enimloetud

1
Uudised
  • 06.05.25, 12:58
Taanis ähvardab vedajaid vigase teemaksusüsteemi tõttu kopsakas rahatrahv
Üleskutse vedajatele: andke teada kui teie ettevõtte veok on saanud Taanis ebaõiglaselt trahvi!
2
Uudised
  • 09.05.25, 13:03
Ti analüütik: DSV on nüüd hoopis teine ettevõte
3
TOP
  • 21.03.25, 13:50
Ekspedeerimisfirmade palga TOP 50: esikümne keskmine palk üle 4600 euro kuus
4
Uudised
  • 09.05.25, 12:02
Robotkullereid tootev Clevon müüdi ameeriklastele
Clevon muutub GO-ks, üheks strateegiliseks investoriks on FedEx
5
Uudised
  • 05.05.25, 11:43
ELi e-veokite turg kasvab, suurim veokitootja Scania sattus aga probleemi otsa
Northvolt andis sisse pankrotiavalduse
6
Uudised
  • 26.02.25, 12:36
Kitsas king: laopindade turul kisub valusaks
SUUR LUGU. Eksperdid vaatavad laopindade turu olukorrale otsa sügavalt ja keerutamata. Nad osutavad ka lahendustele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele