Jaga lugu:

Skandaalse Jürgen Järviku uus väljakutse - kütuseäri

Pankrotistunud Q Vara eksomanik, Carmen Kassi äripartnerina tuntust kogunud Jürgen Järvik on väidetavalt imbunud kütuseärisse, peites end kunagi koos temaga kohtu all olnud Marko Kalevi varju.

Äripäev avastas ühest kütuseturu paljudest tankistfirmadest kirjutades, et kütuseturul toimetavad vaikselt juba mõnda aega ka vahepeal pildilt kadunud skandaalsed ärimehed Kalev ja tema varju hoidev Järvik. Viimati paistis Kalev silma kiirlaenufirma Reval Credit juhina ja juba siis vihjati, et Kalevi varjus toimetavad kiirlaenufirmas Järvik ja Kass.

Jürgen Järviku nimi ühestki kütuseäri ahelasse kuuluvast ettevõttest küll läbi ei jookse, kuid Äripäeva andmetel varjab end mitmes äris Marko Kalevi või advokaatide selja taga just tema. Järvik otsustas jätta enda seosed Marko Kalevi ja kütuseäriga kommenteerimata.

Järviku ja Kalevi väidetavat uut ühist väljakutset kütuseäris võib iseloomustada sõnadega „nurgatagune“ ja „sogane“. Nad on nimelt kolmandate isikute omanduses olevate firmade kaudu ostnud mitu pisitanklat üle Eesti, neist Loksal ja Põlvas asuvad tanklad toimivad, ent ülejäänud seisavad jõude. Kolmele firmale on nad hankinud kütusemüügi loa. Äripäeva andmetel rendivad mehed ka Ida-Virumaal Soldinas asuvat kütuseterminali, kuigi kumbki neist seda infot ei kinnitanud. Terminali rentnikuna näitab end avalikult hoopis Advokaadibüroo Arvisto & Koch, mille partner Paavo Koch on olnud Järviku kaitsja kunagises kohtusaagas.

Millegipärast on tandem rajanud oma esmapilgul tagasihoidlikuna näiva kütuseäri tervele hulgale juriidilistele kehadele, mille vahel on vara ja omandisuhteid korduvalt liigutatud. Kalevi juhtimisel toimetab avalikult kaks toimivat kütusetanklat, kuid kütuseäri ahelaga on mõne aasta jooksul seotud olnud kümmekond sama seltskonna ettevõtet.

„Finantseerijad on erinevad, sellest erinevad ettevõtted,“ põhjendas Kalev.

Järviku ja Kalevi toimetamine kütusevaldkonnas tekitab küsimuse, miks on nad asunud investeerima ülitiheda konkurentsiga kütuseturule mõne pisitankla, mahajäetud tanklate ja Eestimaa ühes kauges nurgas asuva kütuseterminali kaudu? Kas sedasi on võimalik kasumlik aus äri püsti panna või on taristu üles ehitatud järjekordseteks skeemideks?

Pikemalt võib hämarast kütuseärist lugeda tänasest Äripäevast. Päevapileti saad osta SIIT.

Jaga lugu:
LOGISTIKA UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad logistikauudised igal nädalal enda postkasti.

Logistikauudised.ee toetajad:

Enimloetud
Tõnu Tramm
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80tonu@logistikauudised.ee
Lilia Roos
Lilia RoosReklaami projektijuhtTel: 585 485 10lilia.roos@aripaev.ee