Kiirkulleri- ja transporditeenuseid osutav TNT Express Worlwide Eesti AS maksis mullu omanikfirmale dividende 168,1 miljonit krooni (ca 10,7 miljonit eurot), teadaolevalt on see seni suurim dividend, mida logistikafirma on maksnud.
TNT Eesti käive kasvas mullu 56% 6,397 miljoni euroni. Ettevõtte ärikasum kasvas samuti märkimisväärselt 65% ja ulatus mullu 1,1 miljoni euroni (17, 3 miljonit krooni). Kuna aga ettevõtte maksis omanikule dividendideks 168 149 913 krooni, lõpetas ettevõtte 2010. aasta tulumaksule kulunud 44,3 miljoni krooni tõttu aruande aasta kahjumiga, mis ulatus peaaegu 27 miljoni kroonini.
Viimase tõttu oli ka ettevõtte puhaskasumi marginaal negatiivne -0,27, seevastu ärikasumi marginaal tõusis punkti võrra 2009. aasta 0,16-lt 2010. aastal 0,17-le.
Logistikauudistele on varasemast teadaolevalt suuremaid dividende maksnud DSV Transpordi AS (75 miljonit krooni), TNT Eesti (44,7 miljonit krooni) Schenker AS (22,2 miljonit krooni), Russina Estonian Rail Service AS ( 24,16 miljonit krooni), Contimer OÜ (21 miljonit krooni).
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Majanduslanguse alguses ei peljanud paljud ettevõtjad võtta oma firmadest välja omanikutulu. Tänane Äripäev avaldas dividendi TOPi, millest selgub, et 203 ettevõtja pangaarvele laekus 2009. aastal kolm või enam miljonit krooni. Seekordse edetabeli võitis üks stabiilsemaid omanikutulu teenijaid Toomas Annus 45,72 mln krooniga.
Kui poolesajast käibelt suuremast vedajast maksid 2007. aasta eest dividende iga viies, siis ekspedeerijaist ligi pooled.
TNT Eesti käive kasvas mullu 56% 6,397 miljoni euroni. Ettevõtte ärikasum kasvas samuti märkimisväärselt 65% ja ulatus mullu 1,1 miljoni euroni (17, 3 miljonit krooni). Kogu rahvusvahelise posti- ja kiirkullerfirma kontserni TNT 2010. aasta käive oli 11,3 miljardit eurot (10,4 miljardit eurot 2009. aastal).
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.