Euroopa Komisjon võttis teisipäeval vastu Euroopa Liidus keelatud lennuettevõtjate uuendatud nimekirja, millest osa keelatud lennufirmasid kustutati ja mõned ettevõtted lisati.
Nimekirjast pääsesid mõned lennufirmad, kes on kõrvaldanud nendele ette kirjutatud ohutuspuudujäägid, sealhulgas neli Indoneesia lennufirmat ja üks Ukraina lennufirma.
Samas keelas Euroopa Komisjon kõikide Mosambiigis sertifitseeritud lennuettevõtjate õhusõidukite ning kahe lennuettevõtja Air Madagascar õhusõiduki lennud Euroopa Liitu seoses oluliste ohutuspuudujääkidega.
Euroopa transpordivolinik Siim Kallas märkis, et komisjon on valmis koostööks, et aidata ohutusprobleemidega silmitsi seisvate riikide ametiasutustel puudujäägid kiirelt ja tõhusalt kõrvaldada. «Kõige olulisem on ohutus. Selles asjas järeleandmisi teha ei tohi,» rääkis Kallas.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Angola, Kambodža, Kasahstani ja Kõrgõzstani ametiasutused on suurendanud jõupingutusi rahvusvaheliste ohutusstandardite järgimise tagamiseks. Sellega seoses on nimekirjast kustutatud mõned sellised lennuettevõtjad, kes ei tegele enam ärilise lennutranspordiga.
Nende lennuettevõtjate nimekirja, kelle suhtes kohaldatakse piiranguid, lisati ka kõik Kongo Demokraatlikus Vabariigis asutatud uued lennuettevõtjad.
Vastavalt ajakohastatud nimekirjale on ELi keelatud lennata 21 riigi kõigil sertifitseeritud lennuettevõtjatel, kokku 269 lennuettevõtjal. Nimekirja on kantud kümme lennuettevõtjat, kellel on lubatud lennata ELi vaid rangete piirangute ja tingimuste alusel.
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.