Euroopa Komisjon võttis teisipäeval vastu Euroopa Liidus keelatud lennuettevõtjate uuendatud nimekirja, millest osa keelatud lennufirmasid kustutati ja mõned ettevõtted lisati.
Nimekirjast pääsesid mõned lennufirmad, kes on kõrvaldanud nendele ette kirjutatud ohutuspuudujäägid, sealhulgas neli Indoneesia lennufirmat ja üks Ukraina lennufirma.
Samas keelas Euroopa Komisjon kõikide Mosambiigis sertifitseeritud lennuettevõtjate õhusõidukite ning kahe lennuettevõtja Air Madagascar õhusõiduki lennud Euroopa Liitu seoses oluliste ohutuspuudujääkidega.
Euroopa transpordivolinik Siim Kallas märkis, et komisjon on valmis koostööks, et aidata ohutusprobleemidega silmitsi seisvate riikide ametiasutustel puudujäägid kiirelt ja tõhusalt kõrvaldada. «Kõige olulisem on ohutus. Selles asjas järeleandmisi teha ei tohi,» rääkis Kallas.
Angola, Kambodža, Kasahstani ja Kõrgõzstani ametiasutused on suurendanud jõupingutusi rahvusvaheliste ohutusstandardite järgimise tagamiseks. Sellega seoses on nimekirjast kustutatud mõned sellised lennuettevõtjad, kes ei tegele enam ärilise lennutranspordiga.
Nende lennuettevõtjate nimekirja, kelle suhtes kohaldatakse piiranguid, lisati ka kõik Kongo Demokraatlikus Vabariigis asutatud uued lennuettevõtjad.
Vastavalt ajakohastatud nimekirjale on ELi keelatud lennata 21 riigi kõigil sertifitseeritud lennuettevõtjatel, kokku 269 lennuettevõtjal. Nimekirja on kantud kümme lennuettevõtjat, kellel on lubatud lennata ELi vaid rangete piirangute ja tingimuste alusel.
Seotud lood
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.