• 06.04.11, 15:06
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti sai lennunduse pärast viimase hoiatuse

Euroopa Komisjon komisjon esitab neljale liikmesriigile, sealhulgas Eestile, hoiatuse, et lennunduse heitkoguseid käsitlevate ELi õigusaktide rakendamine tuleb lõpule viia.
Komisjon kiirustab veelkord Küprost, Eestit, Saksamaad ja Poolat tagant lõpetama nende õigus- ja haldusnormide vastuvõtmise, mida on vaja lennundussektori kaasamiseks ELi heitkogustega kauplemise süsteemi (HKS).
Need neli liikmesriiki ei ole tänase päeva seisuga siseriiklikku õigusesse üle võtnud ELi HKSi lennutegevuse alaseid sätteid. Kliimameetmete voliniku Connie Hedegaardi soovitusel saadab komisjon asjaomastele liikmesriikidele viimase hoiatuse.
Vastavalt direktiivile 2008/101/EÜ pidid liikmesriigid heitkogustega kauplemise süsteemiga seotud lennundusalased õigusnormid siseriiklikusse õigusesse üle võtma enne 2. veebruari 2010. Liikmesriigid peavad komisjoni teavitama, kui nad on vajalikud rakendusmeetmed vastu võtnud.
Kuna Küpros, Eesti, Saksamaa ja Poola ei teavitanud komisjoni nõutud rakendusmeetmetest, saatis komisjon 25. märtsil 2010 nendele liikmesriikidele märgukirja.
Pärast seda on komisjonile teatatud, et kõigis neljas riigis on käimas ettevalmistustöö ELi õigusnormide ülevõtmiseks. Seepärast saadab komisjon nüüd nimetatud liikmesriikidele viimase hoiatuse ja kiirustab neid vastu võtma kõiki vajalikke riiklikke meetmeid. Samuti tuletab komisjon meelde, et vastavalt Lissaboni lepingu artikli 260 lõikele 3 võib komisjon need juhtumid anda Euroopa Kohtusse ning meetmete võtmatajätmise korral nõuda trahvi.
Taustteave
Kogu maailma lennuettevõtjate tegevuse tagajärjel tekkinud kasvuhoonegaaside heitkogused kasvavad kiiresti: alates 1990. aastast on need Euroopas kahekordistunud. Isegi juhul, kui suudetakse täita ambitsioonikas eesmärk parandada kütusekasutuse tõhusust 2 % aastas, võib prognoosida, et rahvusvahelise lennutegevuse heitkogused on 2020. aastal 70 % suuremad kui 2005. aastal.
Selleks et leevendada lennunduse mõju kliimale, on Euroopa Liit vastu võtnud õigusaktid lennutegevuse lisamiseks ELi HKSi alates 1. jaanuarist 2012. Sellekohased eeskirjad on sätestatud direktiivis 2008/101/EÜ.
ELis heitkogustega kauplemise süsteem (HKS) kasvuhoonegaaside saastekvootidega kauplemiseks alustas tegevust 1. jaanuaril 2005. Algselt hõlmas kõnealune süsteem ainult maa peal asuvaid tööstuskäitiseid. Alates 2012. aastast lisatakse sellesse süsteemi ka niisuguste õhusõidukikäitajate lennutegevus, kes korraldavad EMP lennujaamadesse saabuvaid ja sealt väljuvaid lende. Õigusaktid hõlmavad ELi 27 liikmesriiki ning Norrat, Islandi ja Liechtensteini.
Täpsema teabe saamiseks lennutegevuse lisamise kohta ELi HKSi vt MEMO 11/139.
Täpsemat teavet rikkumiste kohta üldiselt leiate dokumendist: MEMO/10/530
Vaata ka MEMO/11/220

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 22.04.25, 14:44
Kas ettevõtte autopark töötab sinu kasuks või vastu?
Auto soetamisel või liisimisel on lihtne takerduda ühte numbrisse – ostuhinda. Ent tegelik kulu ei piirdu kaugeltki sellega, mida näed esmasel arvel. Kütus, hooldused, kindlustus, rehvid, väärtuse langus, maksud ja järelturu atraktiivsus loovad kogumõju, mis avaldab ettevõtte rahavoole märkimisväärset mõju. Just seetõttu on oluline hinnata sõiduki omamise kogukulu ehk „Full Cost of Ownership“ (FCO)– tervikpilti, mis kajastab kogu elutsükli kulusid.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele