Traallaevade sadamatesse investeeritakse lähiaastatel 6,4 miljonit eurot. Millised sadamad riigi ja Euroopa Kalandusfondi toel rahasüsti saavad, selle otsustavad traalpüüdjate ühistud ise.
„Euroopas on levinud praktika, et riik loob püüdjatele sadamate näol infrastruktuuri ning sellest ka meie soov sadamate arengusse panustada,” rääkis põllumajandusminister Helir-Valdor Seeder. „Oleme koos teadlaste ja kaluritega koostanud valiku toetuskõlbulikest sadamatest ning lõpliku otsuse teevad kalurid ise.”
Põllumajandusministeeriumi maaelu- ja kalanduspoliitika asekantsler Toomas Kevvai sõnul koostati sadamate valik lähtuvalt sellest, millistes kohtades traallaevad kõige enam kala lossimas käivad. Riik ootab täna, et traalipüüdjate kolm tootjaorganisatsiooni lepiksid omavahel kokku, millised sadamad investeeringu saavad.
„Meie eesmärgiks on, et kolm tootjaorganisatsiooni looksid ühe katusorganisatsiooni, kes hakkaksid opereerima toetust saavaid sadamaid,” rääkis Kevvai. „See tagab, et investeeringud tehakse lähtuvalt ühishuvist ja nendest tõuseks tulu kogu traalisektorile.”
Artikkel jätkub pärast reklaami
Riigi partneriteks on sadamate arendamisel Eesti Kalapüügiühistu, Eesti Traalpüügi Ühistu ja Eesti Kutseliste Kalurite Ühistu, kelle liikmed püüavad kokku üle 90 protsendi Eesti kilu- ja räimekvoodist.
Toetuse omafinantseeringuks on minimaalselt 20 protsenti ning ühte sadamasse tohib kogusummast kulutada maksimaalselt kolmandiku. Eile põllumajandusministeeriumis toimunu kalandusnõukogus lepiti kokku, et ühistud esitavad oma ühise nimekirja toetust saavatest sadamatest 22. märtsiks.
Seotud lood
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.