Hiina plaanib rajada alternatiivse Panama kanali läbi Kolumbia. Atlandi ja Vaikne ookean ühendataks raudteega.
"See on konkreetne idee ja üsna kaugele jõudnud," kommenteeris Kolumbia president Juan Manuel Santos Financial Times´ile. "Uuringud, mida nad (hiinlased) on teinud nii kaubatonni vedamiseks kui investeeringu suuruse kohta klapivad."
220 kilomeetri pikkune "kuiv kanal" algaks Cartagena linna lähedal, kus Hiinast pärit tooted Ameerikat läbivaks re-ekspordiks kokku kogutakse. Kolumbia päritolu tooraine aga seilaks Hiina.
Riigid on läbi rääkinud ka raudteevõrgu pikendamisest. 800 kilomeetri pikkuse ja 7,6 mld dollarit (5,4 mld eurot) investeeringut nõudva raudtee ehitust rahastaks Hiina Arengupank. Raudteed hakkaks opereerima Hiina Raudtee, mis veaks infrastruktuuril Kolumbias 40 mln tonni kaupa. Vastutasuks küsib Hiina ligipääsu Kolumbia söevarudele.
Kolumbia on maailma suuruselt viies söetootja, kuid enamus toormest eksporditakse läbi Atlandi ookeani sadamate, samas nõudlus kasvab just Vaikse ookeani pool.
"Ma ei taha ootusi üles kütta, aga see tundub täitsa loogiline," lisas Santos. "Aasia on uus majanduse mootor."
Kolumbia unistab juba aastaid Panama kanalile alternatiivi rajamisest. Riik on USA lähim liitlane Ladina-Ameerikas, samas venib juba aastaid Kongressis riikidevahelise vabakaubandusleppe ratifitseerimine.
Panama kanal on 77 kilomeetri pikkune Panamat läbiv kanal, mis ühendab Atlandi ja Vikse ookeani. Päevas läbib ühendusteed enam kui 14 000 alust.
Seotud lood
Moodsad laolahendused sisaldavad lisaks digitaalsele tarkvarale ning robottõstukitele pool- ja täisautomaatseid riiulisüsteeme, tornladusid ning komplektseid turvalahendusi, mis lahendavad kogu ettevõtte siselogistika. Willenbrock Baltic OÜ projektijuht Jaan Viita rõhutab, et oluline on vaadata siselogistikat tervikuna, sest vaid nii saab välja töötada maksimaalset kasu toova terviklahenduse.