• 14.02.11, 15:11
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hiinlased rajavad oma Panama kanali. Raudteega

Hiina plaanib rajada alternatiivse Panama kanali läbi Kolumbia. Atlandi ja Vaikne ookean ühendataks raudteega.
"See on konkreetne idee ja üsna kaugele jõudnud," kommenteeris Kolumbia president Juan Manuel Santos Financial Times´ile. "Uuringud, mida nad (hiinlased) on teinud nii kaubatonni vedamiseks kui investeeringu suuruse kohta klapivad."
220 kilomeetri pikkune "kuiv kanal" algaks Cartagena linna lähedal, kus Hiinast pärit tooted Ameerikat läbivaks re-ekspordiks kokku kogutakse. Kolumbia päritolu tooraine aga seilaks Hiina.
Riigid on läbi rääkinud ka raudteevõrgu pikendamisest. 800 kilomeetri pikkuse ja 7,6 mld dollarit (5,4 mld eurot) investeeringut nõudva raudtee ehitust rahastaks Hiina Arengupank. Raudteed hakkaks opereerima Hiina Raudtee, mis veaks infrastruktuuril Kolumbias 40 mln tonni kaupa. Vastutasuks küsib Hiina ligipääsu Kolumbia söevarudele.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kolumbia on maailma suuruselt viies söetootja, kuid enamus toormest eksporditakse läbi Atlandi ookeani sadamate, samas nõudlus kasvab just Vaikse ookeani pool.
"Ma ei taha ootusi üles kütta, aga see tundub täitsa loogiline," lisas Santos. "Aasia on uus majanduse mootor."
Kolumbia unistab juba aastaid Panama kanalile alternatiivi rajamisest. Riik on USA lähim liitlane Ladina-Ameerikas, samas venib juba aastaid Kongressis riikidevahelise vabakaubandusleppe ratifitseerimine.
Panama kanal on 77 kilomeetri pikkune Panamat läbiv kanal, mis ühendab Atlandi ja Vikse ookeani. Päevas läbib ühendusteed enam kui 14 000 alust.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.11.25, 15:43
Millist ladu finantsjuht eelarvesse tahab?
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele