Ust-Luga sadama naftaveoste ekspordikompleksi kai äärest väljus esimene tanker naftatoodetega.
Olgugi et esimene 47 000-tonnine tanker SKF Neva võeti Ust-Lugas vastu testimisrežiimis, sümboliseerib see Venemaa transpordiministri asetäitja Viktor Olerski sõnul Venemaa naftatoodete ekspordi uute marsruutide käikulaskmist, vahendas ERR Venemaa infoagentuuri Portnews. "Olen veendunud, et see võib võtta enda peale osa veoste voolust, mis praegu lähtuvad Baltikumi sadamatest ning eeskätt Eesti terminalidest," ütles ta.
Aseminister rääkis, et föderaalne riiklik ühisettevõte Rosmorport on lõpetamas merepõhja süvendamist Ust-Luga sadamas, et laevad saaksid seal ümber pöörata. Ta loodab, et hiljemalt septembris lubab 17,5-meetrine sügavus sadamas vastu võtta kuni 150 000-tonniseid laevu.
Seotud lood
Suurte laevade konkurentsivõimelist teenindamist tagada suutva sadama tekkimine Vene Föderatsiooni kirdeosas sunnib paljusid tellijaid vaatama üle oma logistikaskeeme ja pöörama tähelepanu sadama eelistele, rääkis Ust-Luga Kompanii pressiesindaja Dmitri Vorobjov.
Sellel aastal agavad verivärskes Ust-Luuga Sadamas naftatoodete ja gaasiterminali ehitustööd. Paari aasta pärast läheb veoks, teatab Transport Weekly.
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.