• 20.01.11, 16:13
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Iga elanik peab piraatlust üleval enam kui euroga

Peamiselt Somaalia rannikul vohav piraatlus maksab planeedi elanikele ligi üheksa miljardit eurot aastas. Olukord läks viimastel aastatel paranemise asemel kehvemaks.
Möödunud aasta lõpuks peeti pantvangis 500 merel töötavat inimest. Lunarahadeks kulus Somaalia piraatidele mullu 238 mln dollarit ehk ligi 170 mln eurot. Samas maksab piraatlus maailma kaubandusele ja inimkonnale enam kui vaid kaotatud raha ja kaup.
Patrullidest ja riikide piraadivastastest meetmetest hoolimata kaaperdatakse endiselt aluseid. Somaalial on siin kandev roll. Näiteks kui aastani 2009 olid selle riigi elanikud vastutavad iga seitsmenda kaaperdamise eest, siis 2009. aastal juba enam kui iga teine. MTÜ Peace Through Governance hinnangul ebaõnnestusid riigid piraatluse vastases võitluses. Organisatsioon lõi kokku, kui palju piraatlus maksab.
Rünnakute kulud:

Artikkel jätkub pärast reklaami

- lunaraha. piraatide nõudmised mitmekümnekordistusid viie aastaga. Keskmiselt küsiti eelmisel aastal laeva vabaks laskmise eest ligi 4 miljonit eurot. Mullune suurim teadaolev lunaraha ulatub aga 6,5 mln euroni.
- kindlustus. kulu aastas kuni kaks miljardit eurot. Hinnatõus tabas enim just sõja ja röövimise-pantvangi võtmise vastu kindlustamise tariife.
- mereväed. Patrullimise kulu Somaalia rannikul umbes 1,5 mld eurot aastas.
- kohtusüsteem. Enam kui 750 Somaaliast pärit piraati mõisteti eelmisel aastal süüdi või ootas oma kohut 11 riigis. Süsteemi kuludeks umbes 20 mld eurot.
- piraatlusevastane võitlus. Probleemile lahendusi otsivad töörühmad nõuavad aastas ligi 20 mln eurot.
- marsruutide muutmine. Aeglased ja kergelt ligipääsetavad alused, mis on enim sihtmärkideks, suunatakse riskipiirkondade läbimise asemel mujale. Kulu kuni kaks miljardit eurot.
Otsene kulu piraatlusest kuni üheksa miljardit eurot.
Otsesele kulule lisanduvad kaudsed kulud nagu Egiptuse ilma jäämine Suessi kanali läbimise tasudest (ca 40 mln eurot aastas), kaubandusmõju Keenia ja Jeemenile (kuni 100 mln eurot), Nigeeria nafta ja kalandusärid kaotavad ligi 30 mln eurot aastas. Lisaks jääb Šeišelli turismi- ja kalatööstusel saamata umbes neli miljonit eurot aastas. Kokku võivad kaudsed kulud ulatuda miljardi euroni aastas.
Kaudsetes kuludes pole aga arvestatud näiteks inimtöötunde ning tööd tegemast takistatud tehnika kulusid.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 19.05.25, 14:27
Liikluskindlustus töömasinatele: muudetud seadus nõuab ettevõtetelt suuremat tähelepanu
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Viimased uudised

Uudised
  • 30.05.25, 11:57
Eestist saab nüüd Lux Expressiga Palangasse ja Klaipėdasse
Uudised
  • 30.05.25, 11:35
Vestlusring | Ökonomist: USA tollitariifide trall tuleb Eestis tarneahela juhtimisest lihtsalt välja tõsta
Iga päev tuleb uusi uudiseid ja neid võiksid töösturid jälgida
Uudised
  • 30.05.25, 11:28
Kirjade ja pakkide saatmise hind tõuseb 1. juulist
Uudised
  • 30.05.25, 11:00
Air Balticu uue tegevjuhi kohale on üle 40 huvilise 30 riigist
Ajutine tegevjuht usub, et viie aasta pärast on Air Balticu lennukipark kaks korda suurem.
Uudised
  • 30.05.25, 01:04
Eesti mängib transpordisektori kliimakohustuste täitmisel tulega
Fossiilkütuste osakaal on hoopis kasvanud, ETS2 kardetakse enne valimisi nagu tuld: iga tegemata jätmine saab ühel hetkel karistatud.
Uudised
  • 29.05.25, 15:43
Liiklus Sauga–Pärnu 2+2 ehituslõigul suunatakse uuele trassile
Uudised
  • 29.05.25, 15:33
Hoiatus: sotsiaalmeedias levib valeinfo juhilubade väljastamisest Eestis
Uudised
  • 29.05.25, 14:32
Eesti parim tarneahelajuht 2025 on snäkitootja Ellyt Talv
Antsla vallast Võrumaal on loodud globaalne tarneahel! Ellyt Talv edendab ka Vietnami põllumajandust luues farmeritele tarneahela Euroopasse.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tagasi Logistikauudised esilehele