Kuna teeehitus võib halvata osa Eesti kütuse logistikast, siis peab Vopak E.O.S.-i juhatuse esimees Arnout Lugtmeijer garantii nõudmist loomulikuks.
"Ehitus hakkab käima üle Vopak E.O.S.-i Termoili terminali "elutee" - üle kahe raudteeharu. Raudtee viib otse terminali ning iga planeerimatu katkestus tähendab, et ettevõte ei saa täita oma klientide tellimusi," ütles Lugtmeijer. Ta lisas, et iga ootamatu tõrge halvab olulise osa Eesti kütuse logistikast, ja mitte ainult Vopak E.O.S.-i osa.
"Garantiide seadmine on tavapärane, et äritegevus ehk tulu ei oleks negatiivselt mõjutatud. Eelistame, et finantsmõjus lepitakse kõigi osapooltega (peatöövõtja, maanteeamet jne) kokku enne tööde algust, selle asemel et hakata kahjude üle diskuteerima siis, kui tööd on väljunud graafikust," sõnas kütuse logistikaeest vastutava firma juht. Ta kinnitaqs, et kõik projekti elluviimist puudutavad ettepanekud esitas Vopak E.O.S. nagu kord ja kohus. "Ei vasta tõele, et Vopak E.O.S. lükkas tagasi kindlustuse garantii, sest ärikatkemise kindlustus ei kata eelpoolnimetatud riske," sõnas ta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Maanteeameti oktoobris väljakuulutatud Kroodi ristmiku ehitushankesse ilmus poole pealt sisse tingimus, mis nõuab pakkujalt 100 miljoni krooni suurust pangagarantiid logistikafirmale Vopak E.O.S. Ettevõtjate hinnangul on tegemist pretsedendiga.
Garantiisumma kujunemist on Vopak E.O.S. põhjendanud Maanteeametile mitmeid kordi ja pakkumuse koostamise käigus korraldati ka koosolek, mille käigus oli võimalik esitada küsimusi Vopak E.O.S.ile.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.