Garantiisumma kujunemist on Vopak E.O.S. põhjendanud Maanteeametile mitmeid kordi ja pakkumuse koostamise käigus korraldati ka koosolek, mille käigus oli võimalik esitada küsimusi Vopak E.O.S.ile.
Vastutus on pandud ehitajale, sest vastavalt riigieelarve seadusele on riigiasutusel keelatud võtta laenu, kasutada kapitalirenti ning võtta muid selliseid kohustusi. Ehitustööde korraldamise vastutus ja kontroll tõrgete üle lasub ehitusettevõttel ja seega on igati põhjendatud, et ehitaja hangib ka garantiid. Lõppkokkuvõttes maksab riik garantii hankimisega seotud kulud kinni, kuna ehitaja arvestab nende kuludega pakkumuse koostamisel.
Maanteeameti hinnangul ei piira garantii nõue olulisel määral hankel osalejate ringi ja seda tõestab ka pakkumuste avamiseks laekunud pakkumuste arv-5 tk.
Maanteeametil polnud häid valikuid, sest raudtee omaniku tingimustega mittearvestamisel poleks seda hanget üldse teha saanud, ehitajad poleks tööd saanud ja Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondi vahendid oleksid jäänud kasutamata.Et ükski pakkuja ei vaidlustanud hankedokumente garantiinõude tõttu, järeldasime, et selgitused olid piisavad ning pakkujad on olukorra keerukust mõistnud. Garantiid kasutatakse siis, kui transport raudteel on takistatud kauem, kui pooled on omavahel kokku leppinud ning takistustest põhjustatuna on raudteel opereerivale Vopak E.O.S. tekkinud kahju. Vopak E.O.S. peab tekkinud kahju ka tõendama.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Kuna teeehitus võib halvata osa Eesti kütuse logistikast, siis peab Vopak E.O.S.-i juhatuse esimees Arnout Lugtmeijer garantii nõudmist loomulikuks.
Maanteeameti oktoobris väljakuulutatud Kroodi ristmiku ehitushankesse ilmus poole pealt sisse tingimus, mis nõuab pakkujalt 100 miljoni krooni suurust pangagarantiid logistikafirmale Vopak E.O.S. Ettevõtjate hinnangul on tegemist pretsedendiga.
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.