Jaana Pikalev • 3. detsember 2010
Jaga lugu:

E-pood, see on imelihtne

Logistikapartneriga koostöös internetipoe pidamine on lukslahendus, kuid teenuse sisseostmine sõltub e-poodidel tellimuste arvust ning kauba iseloomust.

"Tegime valiku Eesti Posti kasuks, kuna ta pakub meie jaoks kõige paindlikumat teenust - ladustamisteenust koos postitamisega, olles seega kõikidele osapooltele mugavaim ja kindlaim lahendus," rääkis firma projektijuht Mart Lankots.

Ta selgitas, et tellimused edastatakse Eesti Posti haldurile, kes paneb need kohapeal kokku ning tarnib kauba omakorda kliendile.

"Laohotelli kasutamine annab meile nii teadmise, et toode on õigesti komplekteeritud, kui ka kiire ja usaldusväärse ülevaate toodete liikumisest ja laoseisust," lisas Lankots.

"Kuller, kes kauba kohale viib, helistab ka kliendile ette, mis tagab selle, et meie klient saab kauba kätte sealt, kus ta soovis ning pakk ei rända kuhugi edasi," kirjeldas ta saadetiste teekkonda.

Elektroonika müüja Klick Eesti turundusjuht Priit Pommer tõdes aga, et firma e-poel ei ole päevas nii suur hulk tellimusi, et nad peaksid tehniliselt kogu logistikateenuse sisse ostma. Seetõttu opereerib 18 kaupluse ja e-poega firma oma ladu ja tellimusi ise. "Meil on e-poe tellimuste teenindamiseks üks töötaja ning väike ladu on meil samuti Järvekeskuses asuva Klicki kauplusega ühine," selgitas Pommer. Sellise tehnilise valmisolekuga suudab Klick tarnida tellitud kaubad klientidele 2-5 päevaga. Pommeri sõnul viivad kullerid ka kauba mugavalt ostjale uksest ukseni koju kätte. Turundusjuht mainis, et elektroonika müüja on ka välja arvutanud, et e-poe logistika võiks teenuse pakkujalt sisse osta, ent määravaks on tellimuste hulk.

"Kui tellimuste hulk päevas oleks sadades, siis tasub teenuse sisseostmine ennast ära, ent praegu jääb tellimuste hulk alla saja," tõdes Pommer. Ta lisas, et pealegi on Eesti nii väike, et firmal on endal lihtsam kogu süsteemi kontrollida.

Eesti turundusjuht Et e-poe ja kliendi vahele mahub veel üks oluline lüli, mis on kauba kohaletoimetamine. Mitu firmat on üha enam hakanud mõtlema eraklientidele pakutavate teenuste peale.

Viimati sai DPD Eesti AS tunnustatud klientidele mõeldud lahenduse eest, kus eraisik saab valida endale sobiva paki kättetoimetamise aja ja koha. Kullerfirma tegevjuht Tarmo Tael selgitas teenust tutvustades, et järjest enam tehakse selgitustööd ka e-poodidele, et nad annaksid enam valikuvõimalust kliendile kauba kättetoimetamise viisi osas. Rahvusmeenete e-poe looja sõnul on see äärmiselt loogiline samm.

Lankotsi sõnul on e-poodide parimad logistilised lahendused eelkõige need, mis lähtuvad kliendist ning võtavad arvesse, et kunagine tööpäeva ülesehitus, kus inimene töötas kella 09.00-17.00 kontoris, ei ole ammu enam ainus töögraafik, millega arvestada.

"Rahvusmeenete jaoks on uksest-ukseni teenus kindlasti kõige sobivam, kuna see ei tekita kliendile ebamugavust ning on oma olemuselt kõige kliendisõbralikum lahendus," rääkis Lankots.

 

Jaga lugu:
Seotud lood
LOGISTIKA UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad logistikauudised igal nädalal enda postkasti.

Logistikauudised.ee toetajad:

Enimloetud
Tõnu Tramm
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80tonu@logistikauudised.ee
Roberta Lupp
Roberta LuppLogistikauudised.ee sündmusedTel: 5331 0510roberta.lupp@aripaev.ee
Lilia Roos
Lilia RoosReklaami projektijuhtTel: 585 485 10lilia.roos@aripaev.ee