Autor: Jaana Pikalev • 23. november 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Maailma suurimad laevafirmad kavatsevad hindu tõsta

Suure tõenäosusega tõuseb lähiajal mereveohind, sest neliteist maailma suurimat laevafirmat plaanivad Aasia ja Ameerika Ühendriikide Lõunaranniku vaheliste kaubaliinide tasusid tõsta.

Suurte laevafirmade konsortsium kehtestab suure tõenäosusega kõrgema tasumäära kõikidele Aasia ja USA läänerannikuvahelistele liinidele, et pakkuda pakkuda majanduslikult stabiilset teenust ning toetada edaspidiseid investeeringuid, vahendas Asiafruit Magazine.

Transpacific Shipping klastri  (TSA) pressiteate kohaselt tahetakse ookeani konteinerlaevadel hindu tõsta 400 dollari (USD) võrra 40 jalase konteineri (FEU) sisse veol USA Läänerannikule ja 600 USD FEU kohta kõikide muude lastide puhul. Samuti on soovitud kehtestada tipp-hooaja lisatasuna 400 USD FEU kohta 15. juunist 2011 kuni 30. november 2011.  

Käesolev teade tuleneb sellest, et laevafirmad on valmistumas väljakutseks, sest Ühendriigid on ennustanud, et Aasia ja USA vahelise kaubavedude maht kasvab aasta lõpuks ca 12% . Vastavalt AXS Alphaliner analüütikute hinnangutele, kasvas transpacificu võimsus 18,6 protsenti aastas alates 2009. aasta novembrist.

TSA esimees ja Hanjini Shipping tegevjuht YM Kim ütles, et laevafirmad on taastumas ja normaliseerumas peale võitlust finantskriisiga 2008.-2009. aastatel. Ta hoiatas siiski, et transpordi hinnalisa on vaja siiski selleks, et toetada teenuse taset ja kvaliteeti, mida kliendid tänapäeval ootavad.

" Stabiilse infrastruktuuri säilitamine kaupade transpordiks ei ole täna vähem tähtis kui varasematel aastatel," ütles ta."Kaks tugevat kvartalit transpacific  regioonis - väga konkurentsivõimelise kaubaveo turul, mis on väga väikeste marginaalidega, ei ikka ei korva täielikult kahte aastat, mis lõppesid väga suurte kahjumitega."

Klastri administraator Brian M Conrad märkis, et kõik tegevuskulud, nagu näiteks tööjõud, konteinerite käsitlemine, maismaatransport, konteinerite varustuse müügi ja rendihinnad on jätkuvalt tõusuteel.

Jaga lugu
Logistikauudised.ee toetajad:
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077