Esimene lennuk jõuab kohale ja võetakse kasutusele järgmise aasta juulis, ülejäänud kaks aasta lõpuks.
B777 kaubalennukid hakkavad lendama pikamaavedudel Euroopa ja Aasia vahel. Praegu kasutab TNT nendel marsruutidel kahte ettevõttele kuuluvat ja kahte lühiajalisele rendile võetud lennukit B747-400ERF. Uute B777 kaubalennukite tulekuga väheneb TNT sõltuvus kaubavedudega tegelevatest lennukompaniidest ja nendega sõlmitud lühiajaliste lepingute mahust ning need tagavad veovõimsuse, mis on vajalik ettevõtte kasvu kindlustamiseks Aasias.
B777 kaubalennukite maksimaalne kandevõime on 107 tonni, B747 lennukitel 117 tonni. B777 lennuulatus on harukordne, võrreldes 747 suudab ta vedada rohkem kaupa vahemaade taha, mis ületavad 13 000 km.
„Nagu ka vana 747, on B777 täielikult väljaarendatud ja väga edukas toode ning kütusekulu järgi kõige ökonoomsem kaubalennuk, mille kandevõime on 747-ga peaaegu võrdne,” lisas TNT Eesti müügi- ja turundusjuht Andrus Liivand. „Selle jõudlus ja mitmekülgsus sobivad suurepäraselt pikamaavedude teenusega, mida me pakume. Samal ajal on lennukitel positiivsem mõju keskkonnale, väiksem CO2 heitmete sisaldus, mis on meie äritegevuse kasvu ja võrgustiku laienemist arvestades väga oluline.”
Autor: Tea Taruste