Venemaal on plaanis muuta autorongide suurimat lubatud kaalu, teljekoormust ja pikkust ning viia need vastavusse Euroopa Liidus kehtivatega. Kuu aja eest jõustunud reglemendi järgi ametivõimud veel ei toimi.
23. septembril jõustus VF Valitsuse määrusega 10.09.2009 nr. 720 kinnitatud „Ratassõidukite ohutuse reglement“, mis näeb ette Venemaal sõidukitele lubatud suurima kaalu ja mõõtmete vastavusseviimise EL kehtivatega.
Tegelikkuses ei toimi Venemaa ametivõimud veel selle reglemendi järgi, sest reglemendi peavad kinnitama ka kõik teised asjassepuutuvad instantsid. Seda veel tehtud ei ole ja teiste ametkondade kinnitused on alles lõplikul ettevalmistamisel, vahendab ERAA.
Vastavalt reglemendile vähendatakse tulevikus autorongi lubatud suurimat pikkust poolhaagisega sõidukile 20 meetrilt 16,5 m peale ja täishaagisega sõidukile 18,75 m peale, määratakse kindlaks piirang autorongi välimine ja sisemine pöörderaadiuse osas, suurendati autorongide suurimat lubatud massi 38 tonnilt 40 tonnile ja suurimat lubatud teljekoormust 10 tonnilt 11, 5 tonnile. Muutus ka suurim lubatud teljekoormus – 3-teljelise haagisega autorongile telgede vahega üle 1,3 m on suurim lubatud teljekaal 24 t.
Samas on 10.09.2010 VF Valitsuse määrusega nr. 706 juba muudetud tehnilist reglementi, mis kinnitati määrusega nr. 720 10.09.2009. Muudatuses on kirjas, et autorongi maksimaalne pikkus autorongile (sõiduk + poolhaagis või täishaagis) on 20 m ja on maha võetud piirangud autorongide pöörderaadiuse osas.
Autor: Tea Taruste
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Detsembris 2024 taasavati pidulikult Pariisi Notre-Dame’i katedraal, kuhu jõudis kingitusena ka Estonia klaver. Klaveri kinkisid katedraalile Eesti ettevõtjad ning õrna, ent samas üle poole tonni kaaluva pilli keeruka transpordi Prantsusmaale organiseeris heategevusena DSV Estonia.