Lennufirma SAS on juba pidanud Taanis mõned lennud piloodipuuduse tõttu ära jätma, vahendab Taloussanomat Copenhagen Posti uudist.
SAS on aasta esimeses pooles pilootidel nii palju tööd teha lasknud, et aasta lõpuks lennutunde enam ei jätku.
Piloodipuuduse tõttu on Taanis juba lende ära jäetud, nüüd kardetakse, et ära jäetakse ka Stocholmis ja Oslos
SAS ütles, et ta ei tea täpselt, kui palju lende on ära jäänud piloodipuuduse tõttu. Taani liinilendurite liidu esindaja teatel on olukord kriitiline.
Piloodipuuduse põhjuseks on SASi ja pilootide leping, mille järgi teevad piloodid rohkem tööd siis, kui tööjõuvajadus on suurim. „Aasta algusest peale on SASi lennukid lennanud nii palju, et pilootide lennutunde aasta lõpuks enam ei jätku,“ selgitas pilootide esindaja Copenhagen Postile.
SAS on sarnaselt teiste lennufirmadega olnud pikka aega majanduslikes raskustes turumuutuse, majandussurutise ja tuhapilve tekitatud kahju tõttu. SAS koondas osana eelmise aasta struktuurimuutusest teiste hulgas ka piloote.
Seotud lood
Auto soetamisel või liisimisel on lihtne takerduda ühte numbrisse – ostuhinda. Ent tegelik kulu ei piirdu kaugeltki sellega, mida näed esmasel arvel. Kütus, hooldused, kindlustus, rehvid, väärtuse langus, maksud ja järelturu atraktiivsus loovad kogumõju, mis avaldab ettevõtte rahavoole märkimisväärset mõju. Just seetõttu on oluline hinnata sõiduki omamise kogukulu ehk „Full Cost of Ownership“ (FCO)– tervikpilti, mis kajastab kogu elutsükli kulusid.