Transporditeenuseid pakkuvate ettevõtete juhid soovitavad raskeveokite seaduserikkumiste vähendamiseks tihendada politsei kontrollreide, mitte suurendada karistusi.
"Raskeveokite tehnilise olukorraga on suur probleem ja sellega peab kindlasti tegelema. Vanemaid ja ohtlikke autosid on meie teedel palju," kommenteeris olukorda transporditeenuseid pakkuva Aviator OÜ tegevjuht Urmet Maripuu.
Lisaks kannatab Maripuu sõnul ettevõte, kes ise jälgib töö- ja puhkeaja seadust, kui konkureeriv ettevõte seda eirab. "Seaduserikkujad jõuavad pikemaid vahemaid läbida ja sõidavad kiiremini, kuid on seejuures liikluses ohtlikud," ütles ta.
Maripuu arvates rikutakse töö- ja puhkeaja seadust erinevate osapoolte huvidest. Esiteks - mida kiiremini autojuht sõidab, seda kiiremini saab ring täis ja on võimalik startida uuele. Teinekord on tema sõnul huvi ka autojuhtidel, sest nad jõuavad Eestisse tulles kiiremini koju. "Sõidavad oma ketta nii-öelda mustaks ja saavad puhkusele ühe öö võrra rutem," ütles ta. Mõnikord võib peale jääda ka tellija soov, kes tahab oma kaupa ruttu kätte saada.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Maripuu andis oma hinnangu ning selgituse, miks möödunud nädalase politseikontrolli käigus avastati, et 75% veokitest esines rikkumisi.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Rahvusvaheliste kaubavedudega tegeleva Olbtar ASi juhataja Toomas Olbrei kinnitusel peavad rahvusvaheliste vedude ettevõtted kõiki norme hoolega jälgima, sest suurtes välisriikides on trahvimäärad tehniliselt korrast ära ning sõidukijuhi töö- ja puhkeaja seaduse rikkumisel kõrged.
Eile kontrollis politsei Tallinnas raskeveokitele kehtivate nõuete täitmist. Ligi kahekümnest peatatud sõidukist ei esinenud probleeme vaid kolmel.
Eelmisel nädalal politsei poolt korraldatud raskeveokite kontrolli käigus vastas nõuetele vaid umbes 15% veokitest. Enim rikuti veokite tehnilise olukorra ja juhtidele esitatavaid sõidu- ja puhkeaja nõudeid. Veofirma juhi sõnul astutakse üle normide selleks, et firmal hing sees hoida.
Logistikauudiste lugeja tõstatas küsimuse, kas mitte autojuhtide töö- ja puhkeajaseaduse juures pole tegemist hoopis konkurentsi kontrolliva seadusega, mis ahistab just autojuhti ja vedudega tegelevaid inimesi.
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.