Eelmisel nädalal politsei poolt korraldatud raskeveokite kontrolli käigus vastas nõuetele vaid umbes 15% veokitest. Enim rikuti veokite tehnilise olukorra ja juhtidele esitatavaid sõidu- ja puhkeaja nõudeid. Veofirma juhi sõnul astutakse üle normide selleks, et firmal hing sees hoida.
„Kuna konkurents on väga tihe, siis püütaksegi väiksemate kuludega hakkama saada. Nii on sunnitud järjest rohkem vedajaid ellujäämise nimel minema üle kehtestatud piiride,“ põhjendas raskeveokite normide rikkumisi Elstera AS juhatuse liige Ivo Elster.
Elsteri sõnul tuleb muuta hoiakuid ja arusaamisi, ainult karm karistamine ei ole parim lahendus. Seaduserikkumiste vähendamiseks tuleb jätkata veokite kontrolli ja seda mitte ainult kampaania korras. Lisaks aitab selgitustöö läbi meedia ja rikkumiste avalikustamine. „Jah, kõige selle täitmisega kaasnevad ka kulutused, tõuseb veohind, lõpptarbijale kauba hind. Siin on valikute küsimus, mida eelistada, meie eelistame puhtamat ja ohutumat keskkonda,“ lisas Elster.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Rahvusvaheliste kaubavedudega tegeleva Olbtar ASi juhataja Toomas Olbrei kinnitusel peavad rahvusvaheliste vedude ettevõtted kõiki norme hoolega jälgima, sest suurtes välisriikides on trahvimäärad tehniliselt korrast ära ning sõidukijuhi töö- ja puhkeaja seaduse rikkumisel kõrged.
Eile kontrollis politsei Tallinnas raskeveokitele kehtivate nõuete täitmist. Ligi kahekümnest peatatud sõidukist ei esinenud probleeme vaid kolmel.
Transporditeenuseid pakkuvate ettevõtete juhid soovitavad raskeveokite seaduserikkumiste vähendamiseks tihendada politsei kontrollreide, mitte suurendada karistusi.
Logistikauudiste lugeja tõstatas küsimuse, kas mitte autojuhtide töö- ja puhkeajaseaduse juures pole tegemist hoopis konkurentsi kontrolliva seadusega, mis ahistab just autojuhti ja vedudega tegelevaid inimesi.
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja uurige lähimas Opeli esinduses ise järele. Lisaks leiate sealt teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.