Enne 5 aastat kaubavood Venemaale ei taastu

Majandusbuumi-aegsed kaubavood Balti aladelt Venemaale taastuvad täielikult alles aastatel 2014-2016, teatab Veondussõnumid.

Importkauba voogude taastamist võib oodata aastatel 2014-2016, kui see on seotud makromajanduse olukorraga.

Sellest teatas „Transrussia“ konverentsil Riikliku poliitika juhtimise ameti juhataja asetäitja Sergei Trunov.

Tema sõnul avaldas 2009. aastal kaubanduse mahu vähenemine mõju ka piiripunktide tööle. Soome suunal on Lužaika piiripunkti töömaht 86%, võrreldes 2008. aasta tasemega, Torfjanovkas 71%, Brusnitšnoje ja Svetogorski piiripunktid töötlesid kõigest poole 2008. aasta mahust. Mahtude taastumist 2008. aasta tasemel oodatakse alles 2012. aastaks.

Eesti ja Läti suunal langesid importkaupade kaubavood vähem kui Soome suunal. Vedude maht läbi Ivangorodi (nii raudtee, kui maantee piiripunkti) ja
Šumilkinos jäi 85% tasemele, võrreldes 2008. aasta tasemega. Posinis, Skangalis vähenes kaubavoogude tase 70%-le.

2008. aastal tõusis eksporditavate kaupade vedu raudteetranspordiga (Petseri, Pihkva, Ivangorod, Posin, Skangali). „Rosgrantisa“ hinnangul jätkub see
tendents 2012. aastani.

Väliskaubanduse- ja transiidivoogude vähenemise tõttu vähenes ka Vene Föderatsiooni riigipiiri äärsete infrastruktuuride koormatus ja Kaliningradi oblastis vähenes see 60-80%-le 2008. aasta tasemest.

Kaubavoogude taastumise prognoosi tulemusel võib öelda, et Vene-
Poola piiril kaubavoogude hulk aastaks 2012 taastub 90% ulatuses võrreldes 2008. aastaga. 

Vene-Leedu piiri kaubavoogude maht hakkab tõusma võrdselt Vene transiidi arenguga. Kuid kõige suuremat transiidi tõusu võib oodata põhjasuunal, prognoosib „Rosgranitsa“.

Ukraina suunal oodatakse 2008. aasta kaubavoogude hulga taastumist 95% osas 2012. aastaks.

Trunovi hinnangul sõltub kaubavoo hulk ja selle taastumise tempo suuresti Venemaa lõunapoolsete sadamate ja Ukraina sadamate vahelisest konkurentsist.

Kaupade voog Hiina piiril kasvas ka 2009. aastal. 2012. aastaks tõuseb Venemaa-Hiina vaheliste piiripunktide koormatus veel 35-40%.

Osale arutelus

  • Siim Sultson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0
Brasiilia reaal BRL 4,18 0
Bulgaaria leev BGN 1,95 0
Filipiinide peeso PHP 59,06 0
Hiina jüaan CNY 7,64 0
Hongkongi dollar HKD 8,86 0
Horvaatia kuna HRK 7,41 0
Iisraeli seekel ILS 4,09 0
India ruupia INR 80,54 0
Indoneesia ruupia IDR 15968,30 0
Islandi kroon ISK 133,99 0
Jaapani jeen JPY 124,77 0
Kanada dollar CAD 1,50 0
LAV rand ZAR 15,89 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1271,59 0
Malaysia ringgit MYR 4,61 0
Mehhiko peeso MXN 21,72 0
Norra kroon NOK 9,75 0
Poola slott PLN 4,33 0
Rootsi kroon SEK 10,47 0
Rumeenia leu RON 4,74 0
Singapuri dollar SGD 1,53 0
Suurbritannia nael GBP 0,88 0
Šveitsi frank CHF 1,13 0
Taani kroon DKK 7,46 0
Tai baht THB 35,30 0
Tšehhi kroon CZK 25,65 0
Türgi liir TRY 5,95 0
Ukraina grivna UAH 30,72 0
Ungari forint HUF 317,83 0
USA dollar USD 1,13 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,64 0
Valgevene rubla BYN 2,44 0
Vene rubla RUB 74,82 0

Valdkonna töökuulutused