Majandusbuumi-aegsed kaubavood Balti aladelt Venemaale taastuvad täielikult alles aastatel 2014-2016, teatab Veondussõnumid.
Importkauba voogude taastamist võib oodata aastatel 2014-2016, kui see on seotud makromajanduse olukorraga.
Sellest teatas „Transrussia“ konverentsil Riikliku poliitika juhtimise ameti juhataja asetäitja Sergei Trunov.
Tema sõnul avaldas 2009. aastal kaubanduse mahu vähenemine mõju ka piiripunktide tööle. Soome suunal on Lužaika piiripunkti töömaht 86%, võrreldes 2008. aasta tasemega, Torfjanovkas 71%, Brusnitšnoje ja Svetogorski piiripunktid töötlesid kõigest poole 2008. aasta mahust. Mahtude taastumist 2008. aasta tasemel oodatakse alles 2012. aastaks.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Eesti ja Läti suunal langesid importkaupade kaubavood vähem kui Soome suunal. Vedude maht läbi Ivangorodi (nii raudtee, kui maantee piiripunkti) ja
Šumilkinos jäi 85% tasemele, võrreldes 2008. aasta tasemega. Posinis, Skangalis vähenes kaubavoogude tase 70%-le.
2008. aastal tõusis eksporditavate kaupade vedu raudteetranspordiga (Petseri, Pihkva, Ivangorod, Posin, Skangali). „Rosgrantisa“ hinnangul jätkub see
tendents 2012. aastani.
Väliskaubanduse- ja transiidivoogude vähenemise tõttu vähenes ka Vene Föderatsiooni riigipiiri äärsete infrastruktuuride koormatus ja Kaliningradi oblastis vähenes see 60-80%-le 2008. aasta tasemest.
Kaubavoogude taastumise prognoosi tulemusel võib öelda, et Vene-
Poola piiril kaubavoogude hulk aastaks 2012 taastub 90% ulatuses võrreldes 2008. aastaga.
Vene-Leedu piiri kaubavoogude maht hakkab tõusma võrdselt Vene transiidi arenguga. Kuid kõige suuremat transiidi tõusu võib oodata põhjasuunal, prognoosib „Rosgranitsa“.
Hetkel kuum
Üle ringtee oma logistikaparki rajav Leedu Sirin on dilemma ees
Artikkel jätkub pärast reklaami
Ukraina suunal oodatakse 2008. aasta kaubavoogude hulga taastumist 95% osas 2012. aastaks.
Trunovi hinnangul sõltub kaubavoo hulk ja selle taastumise tempo suuresti Venemaa lõunapoolsete sadamate ja Ukraina sadamate vahelisest konkurentsist.
Kaupade voog Hiina piiril kasvas ka 2009. aastal. 2012. aastaks tõuseb Venemaa-Hiina vaheliste piiripunktide koormatus veel 35-40%.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.