• 03.05.10, 13:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Renault’ autode müük jõudsas kasvus

Võrreldes eelmise aasta I kvartaliga, müüs Renault grupp selle aasta I kvartalis Euroopas autosid üle kolmandiku, väljaspool Euroopat viiendiku võrra enam, teatab autofirma.
2009. aasta esimese kvartaliga võrreldes kasvas Renault’ kontserni üleilmne turuosa 0,37 protsendipunkti. Sõiduautode ja tarbesõidukite turuosa kokku kasvas 2,2 protsendipunkti võrra, jõudes 10,8%ni.
Euroopas kasvas Renault’ grupi sõiduautode ja tarbesõidukite müük 37,7%, väljaspool Euroopat 20,9%. Turg tervikuna kasvas sel perioodil 9,7% ning turuosa 2,2 protsendipunkti võrra  ulatudes nüüd 10,8%-ni.
Renault’ grupi 2010. aasta esimese kvartali müügitulu kasvas 2009. aasta sama ajaga võrreldes 28,4%, ulatudes 9, 072 miljardi euroni. Sõidukite müügitulu suurenes 30,3%, 8, 642 miljardi euroni, millest põhiosa (25,3%) andis müügimaht. Tootevalik ja hind mõjutasid tulemust -0,7 ja valuutakursside kõikumine +2,5 protsendipunkti. Ülejäänud 3,2 protsendipunkti moodustasid muud tegevused, sh. sõidukite ja varuosade müük partneritele.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Esimese poolaasta tulemused piirkonniti
Euroopa piirkond
Prantsusmaal kasvas turuosa 3,8 protsendipunkti võrra 29,1%-ni, Itaalias 3,1 protsendipunkti võrra 7,5%-ni ja Saksamaal 0,6 protsendipunkti võrra 5,3%-ni. Turgu toetas Mégane’i mudeliseeria uuenemine, mille müüginumbrid kasvasid 2009. aasta esimese kvartaliga võrreldes 58,5%.
Aasia ja Aafrika piirkond
Aasia ja Aafrika regioonis oli kasv 40,8%. Lõuna-Koreas, grupi suuruselt kolmandal turul kasvas müügimaht 75,9%, ulatudes 41 515 sõidukini.
Ameerika
Põhja- ja Lõuna-Ameerikas kasvas müügimaht 27,4% ja turuosa 5,03%, mis põhineb suuresti Dacia Sandero Stepway ja Renault’ Clio populaarsusel.
Euraasia piirkond

Artikkel jätkub pärast reklaami

Euraasia regioonis kasvas grupi müük 6,5%. Venemaal suurenes Renault’ turuosa 1,7 protsendipunkti võrra 5,5%-ni ning müügimaht kasvas 2009. aasta esimese kvartaliga võrreldes 7%. Venemaal enimmüüdud võõramaise mudeli Dacia Logani müük kasvas 30%.
Vahemere piirkond
Vahemere piirkonnas, kus turg tervikuna kukkus 11,7%, jäid Renault’ grupi müüginumbrid stabiilseks ja turuosa kasvas 23,1%-ni (+2,6 protsendipunkti võrreldes 2009. aasta esimese kvartaliga). Dünaamilisel Türgi turul, mis kasvas kokku 6,8%, suurenes grupi läbimüük 9,8% ning turuosa kasvas 0,4 protsendipunkti võrra 13,3%-ni.
 
7. aprillil 2010 teatas Renault’-Nissani liit strateegilise koostööleppe sõlmimisest Daimler AG-ga. Muuhulgas omandab kumbki pool partneri aktsiakapitalist 3,1%. Nissani ja Daimler AG aktsiate vahetuse korraldamiseks väljastab Renault 10,78 miljonit uut aktsiat. Samal ajal müüb Renault uue emissiooni järel firma valduses olevatest omaaktsiatest 0,55% Prantsuse riigile. Alates 28. aprillist 2010 kuulub Renault’le 43,4% Nissanist ja 1,55% Daimlerist. Lisaks saab Renault tehingust 150 miljonit eurot tulu.
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 18.06.25, 08:58
Nutikas ja maksuvaba valik kauba vedamiseks
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele