• 26.04.10, 09:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Transiidifirmad eitavad trendi muutust kaubamahtudes

Kuigi aasta algus on olnud Eesti kaubavedudele väga edukas, kahtlevad Eesti suuremate infrastruktuuriettevõtete juhid endiselt, et tegemist on trendi muutusega.
Tallinna Sadama kaubamahud on olnud aasta esimese kolme kuuga suuremad 11,7%, Eesti Raudtee infrastruktuuril on veetud aga kaupa 16,4% rohkem.
Tallinna Sadamas algas üksikute kaubaliikide kasv aastases võrdluses juba 2008. aasta augustis, kui pöördus tõusule vedelkaup. Järk-järgult on vedelkaubale pooleteise aasta jooksul järgnenud enamik teise kaubaliike, viimasel kuul ärkas ellu ka viljavedu läbi Tallinna Sadama. Nii jääbki aasta varasematele tasemetele igakuiselt alla veel vaid metallivedu.
Viimasel kahel kuul ei suuda varasema aasta tasemeid enam ületada ka vedelkaup. Ometigi ei soostu Tallinna Sadam vaatama ümber oma konservatiivset prognoosi, mis näeb ette, et sadamas käideldakse tänavu 3 miljonit tonni kaupu vähem kui möödunud aastal. „Me ei tea täpselt, kuidas võib turg reageerida näiteks naabersadama võimaliku masuuditerminali avamisele,“ vihjatakse Tallinna Sadamast Venemaa Ust-Luga sadama plaanidele.
Ka teine suur infrastruktuuriettevõte, Eesti Raudtee, elab Ust-Luga kartuses. Kuigi raudteel on veetud esimeses kvartalis 16,4% rohkem kaupa kui eelmine aasta, keeldub Eesti Raudtee läbi vaatamast kaubamahu prognoosi, mis ütleb, et tänavu veetakse raudteel üle 2 miljoni tonni kaupa vähem kui möödunud aastal.
„Lõpliku trendi kaubamahtudele annab sel aastal ikkagi Ust-Luga sadama käiku laskmine. Külma ilma tõttu Eesti kaudu liikunud masuut ei ole trend edasiseks,“ ütleb Eesti Raudtee avalike suhete juht Urmas Glase.
Erakordseks peab Glase ka aastaalguse põlevkivivedu raudteel. Tema kinnitusel oli see seotud külmade ilmadega ja praeguseks on põlevkivivedu juba vähenemas.
Lisaks Tallinna Sadamale on kaubamahud tõusus ka teistes Eesti sadamates. Sillamäe Sadama I kvartali tulemus oli 755 000 tonni, mis on 2,5% enam kui möödunud aastal. Sadamas aga ollakse jällegi pessimistlikud.
Turundusdirektor Andrei Birov nendib, et aasta esimesed kaks-kolm kuud on alati olnud meie sadamatele soodsamad, sest paljud Vene sadamad on jääs, meil aga jäävabad. Samas on probleemid transiidisektoris endised: Venemaa raudteeplaanid Eesti suunal, kõrgemad raudteetariifid, autotreilerite piiriületus Narvas. „Hea, kui saab 10% juurde, aga praegu ei julge siiski nii optimistlik olla,“ nendib Birov aastast kaubamahu kasvu prognoosi vaagides.
Ainsana julgeb aasta alguse kasvu põhjal optimistlikku tulevikku loota Paldiski Põhjasadam. Sadamas kasvas I kvartalis konteinerite käitlemine 10%, ro-ro kaup 20% ja üldkaup 100%. „Loodame, et viimase kaubagrupi kasv jätkub ka ülejäänud aastal,“ ütleb sadama nõukogu liige Aleksei Murisep.
Pikemat ülevaadet kaubamatu muutustest Eesti transpordikoridorides loe Äripäeva aprilli infolehest Transport ja Logistika.

Seotud lood

Uudised
  • 30.08.10, 10:34
Meelemuutus kaubavedude kasvus
Kui neli kuud tagasi ei näinud logistikud kaubavedude kasvus trendi, siis praegu oodatakse rekordgraafikuis liikuvate mahtude kasvu jätkumist.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.

Hetkel kuum

Ühes Taani kontrollpunktis väljastati kuu ajaga 647 trahvi sõidukitele, mis olid vastavalt registritele sel ajal hoopis teises kohas.
Uudised
  • 06.05.25, 12:58
Taanis ähvardab vedajaid vigase teemaksusüsteemi tõttu kopsakas rahatrahv
Üleskutse vedajatele: andke teada kui teie ettevõtte veok on saanud Taanis ebaõiglaselt trahvi!
Kõrgeima keskmise brutopalgaga ettevõte oli mulluse ekspediitorfirmade TOPi kolmanda koha omanik Eesti Chem OÜ.
TOP
  • 21.03.25, 13:50
Ekspedeerimisfirmade palga TOP 50: esikümne keskmine palk üle 4600 euro kuus
DSV on nüüd märgatavalt teistsugune firma võrreldes sellega, mis viimase kahekümne aasta jooksul kiirelt kasvas, leiab Ti analüütik Thomas Cullen.
Uudised
  • 09.05.25, 13:03
Ti analüütik: DSV on nüüd hoopis teine ettevõte
Viimane aasta on olnud Clevonile keeruline, kuid uue omaniku käe alla loodetakse Viljandist pärit tehnoloogiale saada tuul tiibadesse.
Uudised
  • 09.05.25, 12:02
Robotkullereid tootev Clevon müüdi ameeriklastele
Clevon muutub GO-ks, üheks strateegiliseks investoriks on FedEx
Arendada ja ehitada ikka saab. Kes küll võiksid olla üürnikud?
Uudised
  • 26.02.25, 12:36
Kitsas king: laopindade turul kisub valusaks
SUUR LUGU. Eksperdid vaatavad laopindade turu olukorrale otsa sügavalt ja keerutamata. Nad osutavad ka lahendustele.
Allando Trailways juht Vahur Oja näeb, et eksport Soome ei ole taastunud. Ümberringi on palju määramatust ja negatiivseid märke, hindab ta.
Majandustulemused
  • 04.05.25, 21:12
Käivet kasvatanud vedaja: peaasi, et see keerulisel ajal püsiks
Elektriliste veokite turg hakkab Euroopas arenema ning “tänu” Scania probleemidele on Volvo Trucks saanud heisata täispurjed.
Uudised
  • 05.05.25, 11:43
ELi e-veokite turg kasvab, suurim veokitootja Scania sattus aga probleemi otsa
Northvolt andis sisse pankrotiavalduse
Reaalajas olevad andmed hoiavad tootmise ja logistika liikumises.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele