Autor: Siim Sultson • 31. märts 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Omanikekriis pidurdab Estonian Airi lennukiostu ja turuliikumisi

Kanadas uute reisilennukite ostuvõimalusi uurimas käinud Estonian Airi president Andrus Aljas peab tehingu piduriks ebaselgust lennufirma omanikeringis.

Alles hiljuti käis lennufirma president Andrus Aljas koos majandus- ja kommunikatsiooniminsteeriumi esindajatega Kanadas uurimas uute reisilennukite Bombardieride ostuvõimalusi. Hoolimata uhkest ideest, kipub aga plaane varjutama vana häda - segadus omanikega, mida lennufirma juba ammu pikkisilmi ootab. Segadus näikse Estonian Airile mõjuvat ilmse pidurina, kuna ei juleta isegi mõelda võimalikust USA turule minemisest. Viimane aga peaks ju sellest aastast euroliidu lennufirmadele avanema.

Küsimustele vastas Estonian Airi president Andrus Aljas.

Kuidas edenesid Kanadas Bombardieride ostuteemalised läbirääkimised? Millal läheb ostuks, kui palju masinaid ostetakse ning millal need liinile saabuvad?

"Läbirääkimised kulgesid positiivses ja konstruktiivses õhkkonnas - töö sobiva finantseerimispakkumise saamiseks jätkub, kusjuures oluline osa on siinkohal ka Estonian Airi enamusosaluse müügi selgusel ehk omanikeringi muutusi puudutavate läbirääkimiste tulemustel," kostis Aljas.

USA ja euroliit plaanivad avada vastastikku lennuturud täielikult. Euroliidu transpordiministrid peavad vastava otsuse langetama juunis, Euroopa Komisjon soovitab plaani toetada, sest nii saab hulga uusi töökohti. Kuidas kavatseb Estonian Air sellest võimalusest kinni haarata, USA turg on ju suur ja võimalusterohke?

"Interkontinentaalsete lendude alustamine ei sõltu ainult lennuturgude avatusest. Selleks on vajalik väga suur hulk eeldusi - eeskätt piisava nõudluse olemasolu, rääkimata väga paljudest praktilistest küsimustest. Seega kiireid võimalusi see fakt üksi Estonian Airile ei paku.

Võidavad eeskätt juba interkontinentaalseid lende tegevad lennufirmad, kellel avanevad uued võimalused oma liinivõrke arendada," ei uskunud Aljas kodumaise lennufirma  läbilöögivõimesse USA-s

Jaga lugu
Logistikauudised.ee toetajad:
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077