USA ja Euroopa Liidu vahelise kokkuleppe idee tulemusel saavad kahe kontinendi lennufirmad üksteisega tõketeta konkureerida, lisaks tuleb ka pea sada tuhat uut töökohta, teatab Kauppalehti.
Kokkuleppe kava peab saama heakskiidu ka euroliidu liikmesmaadelt ning USA Kongressilt.
Seniste piirangute alusel oli Euroopa Liidu lennufirmadel õigus omandada Ameerika lennufirmadest kuni 25% ja ameeriklastel õigus omandada euroliidu liikmesmaade lennufirmadest kuni 49,9%.
Ühelt poolt oli muudatuse ajendiks ameeriklaste lennufirmade soov saada piirangutest lahti. Kuid nüüd avaneb ka eurooplastel võimalus konkureerida täiel rinnal Ameerika lennundusturul.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Uus kokkulepe oleks jätkuks aastal 2007 sõlmitule, mis üldse avas kõnealused lennuturud vastastikku. Teisisõnu toonase kokkuleppe alusel said ameeriklased loa lennata kuhu tahes euroliidus ja eurooplased said sama õiguse USA-s.
Euroopa transpordiministritel tuleb langetada vastav otsus juunis toimuval koosolekul. Euroopa Komisjon soovitab leppe heaks kiita.
Euroopa Komisjoni hinnangul loob see kokkulepe 80 000 uut töökohta.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kanadas uute reisilennukite ostuvõimalusi uurimas käinud Estonian Airi president Andrus Aljas peab tehingu piduriks ebaselgust lennufirma omanikeringis.
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.