• 18.03.10, 09:55
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti Baltikumi sadamate lipulaev

Võrreldes Läti ja Leeduga, on Eesti sadamad selle aasta alguseks aastataguse taustal kasvanud kõige kiiremini, veduriks on Tallinna Sadam, teatab bb.lv.
Kui 2009. aasta jaanuaris käitlesid Eesti sadamad kaupu 3,040 miljonit tonni, siis sellel aasta jaanuaris juba 21% rohkem ehk 3,679 miljonit tonni.
Leedus toimus samal ajal kasv kõigi sadamate lõikes samade perioodide võrdluses tasemelt 2,920 miljonit tonni tasemele 3,184 miljonit tonni ehk 9,1%.
Lätis seevastu toimus samal ajal langus 10,4% ehk tasemelt 5,570 miljonit tonni tasemele 4,995 miljonit tonni.
Sadamate mahtude võrdluses oli selle aasta jaanuaris Eesti Baltikumi keskmine. Baltikumi üldisest kaubamahust käideldi Eestis 31%, Lätis 42,1% ja Leedus 26,9%. Ka terve 2009. aasta lõikes jäi Eesti käideldud sadamakaupade poolest keskmiseks: Baltikumi kogumahust käideldi meil 28,2%, Lätis 45,4%, Leedus 26,5%.
Üldplaanis, hoolimata lätlaste kukkumisest, kasvas terve Baltikumi sadamates käideldud kaupade maht perioodil jaanuar 2009-jaanuar 2010 tasemelt 11,540 miljonit tonni tasemel 11,858 miljonit tonni ehk 2,8%. 
Konkurentsitult suurim kaupade käitleja selle aasta jaanuaris Baltikumis oli Tallinna Sadam (3,114 miljonit tonni, kasv aastatagusega võrreldes 25,3% ehk tasemelt 2,490 miljonit tonni). Teise koha hõivas Klaipeda sadam (2,530 miljonit tonni, kasv aastatagusega võrreldes 14,1 % ehk tasemelt 2,220 miljonit tonni). Kolmandaks jäi mahtude poolest Ventspilsi sadam (2,369 miljonit tonni, langus aastatagusega võrreldes 10% ehk tasemelt 2,630 miljonit tonni).
 
 
 
 

Seotud lood

Uudised
  • 23.03.10, 12:26
Transiidiärimeeste hirm Ust-Luga kasvab jõudsalt
Selle aasta jaanuaris-veebruaris paisusid Eesti piiri lähedal laiuva Ust-Luga Sadama käideldud kaubamahud eelmise aasta sama perioodi taustal ligi viiendiku, teatab Transport Weekly.
  • ST
Sisuturundus
  • 15.01.25, 11:12
Nähtamatu ajaröövel, millele on aga lahendus
Kujutagem ette ühe ettevõtte keskastmejuhti, kes peab nädala lõpus kaitsma oma aasta plaane. See vajab paaritunnist keskendumist ja asi saaks tehtud. Pärast hommikukohvi otsustab ta enne veel „kiirelt“ uudiseid sirvida ja meilid üle vaadata.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele