Autor: Siim Sultson • 8. märts 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Siim Kallas uuris vedajate muresid

Euroopa Komisjoni transpordivolinik Siim Kallas uuris reedel veoala töötajate muresid euroliidu ühtlustuva veoturu tingimustes, ilmneb ametiühingute keskliidu teatest. 

Siim Kallas kohtus reedel Tallinnas Eesti transpordisektori ametiühingute juhtidega, et saada ülevaadet sektori probleemidest ennekõike töötajate seisukohast.

“Tahtsin kuulda, millised on töötajate esindajate jaoks täna peamised probleemid ja võimalikud lahendused, et saaksin aegsasti arvestada nende ettepanekutega Euroopa ühispositsioonide kujundamisel,” rääkis eurovolinik Kallas kohtumisel. “Ametiühingujuhid tõid välja mitmeid olulisi küsimusi nii merenduse, raudtee, liinilennunduse kui ka bussi- ja autoliikluse teemal, millele kindlasti tulevikus koostöös Euroopa sotsiaalpartneritega lahendusi otsime,” lisas ta.

Eesti Ametiühingute Keskliidu esimehe Harri Taliga sõnul on äsja transpordivolinikuna tööd alustanud Siim Kallase valmidus pidada ametiühingutega sisulist arutelu igati tervitatav. “Meil on väga hea meel, et Eesti transpordiametiühingute ja nende Euroopa esindusorganisatsioonide hääl Euroopa Komisjonis nii kõrgel tasandil kuuldavaks saab,” selgitas keskliidu esimees.

Eesti meremeestele teeb muret olukord riigiabi andmisel. Täna on mitmed vedajad registreeritud nn mugavuslipu riikides, mis võimaldab neil maksta töötajatele madalat palka ja kohaldada halbu töötingimusi, kuid saada sellest hoolimata riigiabi võrdsetel alustel korralike vedajatega. See takistab Eesti ja teiste riikide meremeeste palkamist õiglase töötasu eest, vähenevad nende karjäärivõimalused. Euroopa Liidu riikidel jääb saamata suur hulk maksutulu nii Euroopa meremeeste teenitud sissetulekust kui ka Euroopa riikide lippude all sõitvate laevade majandustegevusest.

Raudteel ja lennunduses on vaja täpsustada töötajate töö- ja puhkeajakorraldust. Liinilendurite puhul ei ole täna tööajakorraldus Euroopa riikide puhul üheselt reguleeritud, mis tekitab ebavõrdset konkurentsi lennufirmade seas. Vedurijuhtide puhul päädib see täna aga Eestis üle 36tunniste töövahetustega. Selline olukord kätkeb endas väga suurt ohtu, nagu näitas hiljutine traagiline rongiõnnetus Belgias.

“Hindame kõrgelt Siim Kallase kinnitust, et Euroopa Komisjoni jaoks on transpordipoliitika arendamisel kesksel kohal lisaks reisijate ohutusele ka transporditöötajate tervislike töötingimuste tagamine,” ütles Harri Taliga.

 

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077